Gå til innhold

Det klør rundt brystvortene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke på det brune, men rundt der... Kan dette være tilfeldig eller har det noe med ammingen å gjøre? Er faktisk litt tørr i huden på puppene, men mener å huske at det var litt sånn kløe når jeg ammet førstemann også... Noen med erfaringer eller som har en ide om hva det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det klødde litt hos meg også. Jeg spurte ikke noen om hva det kunne være, da det ikke var noe som plaget meg nevneverdig. Klør det mye?

Skrevet

Nei, ikke så mye, men det er liksom hele tiden og spesielt etter amming, derfor jeg lurte... Kanskje det bare er hyppig bruk av puppene?? :)

Skrevet

Du sier ikke hvor lenge du har ammet, men du må være nøye med hygienen på brystene. Jeg får litt kløe av og til og da vasker jeg brystvortene med klorhexidin 1%. Da forsvinner det med en gang. Vasker ikke vær dag, men ved behov. Det kan være begynnelsen på trøske/sopp du har. Hun på apoteket sa at det var helt topp, og kansje det aller beste å bruke, men IKKE for ofte da. Klorhexidin skal ikke brukes i slimhinner, men det går fint på brystvortene.

Mange som mener at det ikke skal brukes på brystvortene også, men jeg har gjort det hele veien, og er kjempe fornøyd. Syns det er mye bedre å vaske med det, en å bruke disse Daktakort soppsalvene...

Skrevet

Har ammet i 5 mnd og klør jeg også, spesielt etter amming. Jeg er nøye med rensligheten så det er absolutt ikke et tegn på sopp infeksjon som noen nevner her, da hadde jeg jo merket det for lenge siden. Tror det er vanlig jeg, så du trenger ikke bekymre deg. Er også litt tørr rundt vortene, har nok mye av skylden.

Skrevet

Har ammet i 5 uker nå. Dusjer jo hver dag, men pleier ikke vaske puppene utenom det... :)

Skrevet

har det sånn innimellom jeg også. er veldig renslig så kan ikek være sopp for har hatt det sånn siden dag en og nå har jeg ammet i 7 mnd

Skrevet

Bruker du ammeinnlegg?

Skrevet

Ikke nå lenger, brukte ullinnlegg i begynnelsen, men sluttet når jeg ikke lekker så mye lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...