Gå til innhold

November: ÆSJ!!


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Jenny fikk smake på leverpostei i dag.. Tok litt på fingeren min og lot henne sutte litt på den.. å, fysj! Det så ut som det verste hun har smakt hittil..stakar, hun så skikkelig tygt på meg..det var ingen suksess nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leverpostei er vel en av de tingen en må lære barna å like,siden det er en viktig jernkilde,men det er jo ikke så greit,men gi små smaksprøver titt og ofte så går et nok til slutt.Har ikke prøvd det på poden enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av de få tingene Nikolai ikke liker, og jeg skjønner han veldig godt! Brekker meg bare jeg kjenner lukten. Tran spiser han, men leverpostei spytter han ut. Og heldigvis så finnes det andre måter å få i dem jern på. Jeg tror heller ikke leverpostei er spesielt sunt, det er jo veldig behandet og prosessert mat. Ikke er det så veldig vanlig i andre land heller, så jeg tror ikke han kommer til å lide av anemi uten leverpostei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celina smakte på leverpostei igår for første gang, og hun elsket det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere da?

 

Bare gir dem litt på fingeren eller en skje?

Har vel ikke startet med brødskive eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Nikolai fått tenner da?

Synes å ha hørt at men skal vente med brødskiver til de har fått tenner, og her har det ikke kommet noen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk to tenner da han var 4mnd, men jeg har hørt at det ikke er nødvendig med tenner. Han bruker ikke de to nederste fortennene når han spiser- det blir jo til at han tygger med gommene, de er ganske harde som du sikkert har merket!

Prøv med litt mykt, porøst brød. Ikke loff, for det blir seigt og setter seg fast i ganen. Jeg har god erfaring med gulrotbrød. Også tar du på godt med smør for da sklir det lett ned. Det tok noen dager før han likte det og skjønte hvordan det skulle gjøres, men nå er det favorittmaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...