flashdancepants Skrevet 11. mai 2007 #26 Skrevet 11. mai 2007 Noen ganger lurer jeg på om alle anonymene er en og samme person som diskuterer med seg selv, hehe. Noen innlegg er nemlig postet bare noen minutter etter hverandre og det er ikke SÅ stor aktivitet på denne siden akkurat. Tar litt tid å oppdatere siden også. Og hvorfor bruke anonym-knappen egentlig om man kommer med helt greie kommentarer?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #27 Skrevet 11. mai 2007 Der tror jeg logikken din streiket litt, gitt. Forøvrig: Kan du ikke bare akseptere at folk av ulike grunner vil være anonyme? Det finnes en anonymknapp til fritt bruk. Du må rett og slett finne deg i det. Er veldig lei den utrolig barnslige "hvorfor anonym?" debatten.
Morango 29.05.2007 Skrevet 11. mai 2007 #28 Skrevet 11. mai 2007 Er man helt vel bevart spør nå jeg.. Scorpelius? Trodde barnet var oppkalt etter Ford Scorpio..eller no sånnt Ikke noe navn jeg som voksen er positiv til vertfall, får håpe barna med samme alder som barnet tenker annerledes enn meg-da barna har et mindre ordforåd å sammenligne Scorpelius med. For jeg er enig i assossiasjonene over, med skorper og lus.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #29 Skrevet 11. mai 2007 TENK litt på ungen din et par sekunder og PRØV å la være å være så OPPHENGT i hva som er IN åkalle ungene sine som.. Han skal tross alt vokse opp med det navnet. Jeg har et spesielt navn selv, og du skulle bare visst hvor fælt jeg har slitt opp igjennom årene med det navnet..flere ganger jeg skulle ønske at jeg het noe enkelt og fint som f.eks Ellen eller Kjersti osv.. Og når noen kommenterer navnet mitt blir jeg litt ille berørt og føle jeg må forsvare det valget mamma hadde tatt ved å gi meg dette navnet..
prebs Skrevet 11. mai 2007 #30 Skrevet 11. mai 2007 Det ble for spes.for meg! Men det passer jo i og for seg til Aminda...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #31 Skrevet 11. mai 2007 Okei, hvis det er så populært å kalle barna sine opp etter stjernetegn.. Har du da tenkt på de som er født i jomfruen også, har du sett på alle stjernetegnene? Hvordan tror du en lita eller for den saks skyld voksen person ville likt å bli kalt Jomfru hele livet sitt? Scorpelius var ikke fint! Ikke Leksander eller Sandreas heller.. Filipo var det fineste.. Og sa skal det være sagt at jeg liker Filipo _veldig_ dårlig..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #32 Skrevet 11. mai 2007 Navnet hadde jo selvsagt ikke blitt Jomfru, men Virginia (virgo).. Et kjempefint navn som jeg faktisk vil vurdere om jeg får en jente neste gang... HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #33 Skrevet 11. mai 2007 Hei! Jeg synes ikke scorpelius var noe fint i det hele tatt, heller ikke spesielt. Bare sært....Får meg bare til å tenke på eksem ol.... Jeg kan love deg at jeg har et svært annerledes navn på mitt første barn, og jeg synes det er flott at foreldre finner unike navn til sine barn MEN SCORPELIUS er ikke fint. Det er min mening. Man må tenke litt på at barnet skal hete det resten av sitt liv. Såg derimot at du hadde andre flotte navnealternativer der. Lykke til med valg av navn.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #34 Skrevet 11. mai 2007 Forslag til andre navn som er uvanlige: Torarin, Bo, Arian Caspian, Mio, Maximilliam, Arin, Elian...
2 søte små gutter Skrevet 11. mai 2007 #35 Skrevet 11. mai 2007 Dette kan da ikke være seriøst ment, scorpelius og leksander er jo bare tullenavn.......
Morango 29.05.2007 Skrevet 11. mai 2007 #36 Skrevet 11. mai 2007 tror dette er litt sånn på kanten innlegg jeg også, men er dette seriøst vil jeg vertfall gi min mening for folket! litt for mye egenart men får sikkert gjennomslag på grunn av den nye navneloven
flashdancepants Skrevet 11. mai 2007 #37 Skrevet 11. mai 2007 Ja, logikken streiker til stadighet. Hva vil det si? Gjorde ikke noen kommentar om logikk eller som hadde noe med logiske slutninger å gjøre. Dessuten var det ikke en gravalvorlig kommentar om årsaken til anonymitet - det må jo folk bare være til krampa tar dem - synes det var en artig teori. Når du er så surpædd tror jeg iallfall den har noe for seg, hehe!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #38 Skrevet 12. mai 2007 Dette tror jeg må være et tulleinnlegg, folk kan da vel ikke for alvor mene å kalle barna sine ved så elendig, ubrukelige navn! Men - skulle det være en mamma der ute som virkelig har tenkt å gi barnet sitt dette meget belastende navn - da er mitt spørsmål til henne: Hva pokker er galt med å gi barnet et navn som: - er enkelt å uttale - er enkelt å skrive - er forståelig for alle - ikke er et meget potensielt "mobbenavn" Jeg fatter ikke vitsen med å være så sær!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #39 Skrevet 13. mai 2007 Synes det er bra at det endelig er noen som kommer med litt alternative forslag. Det er så mange A4 navn som blir foreslått her, at det er godt å se at det finnes alternative navneønsker. Stå på! Men husk at det er supert med et spesiellt navn på en utadvent "vellykket" person, men blir barnet innadvent, usikker og annerledes kan fort et spesiellt navn bli en byrde. Det er til syvende og sist personligheten som gjør barnet unikt uanstt. Lykke til!
Morango 29.05.2007 Skrevet 13. mai 2007 #40 Skrevet 13. mai 2007 Klart det er forfriskende med alternative navneforslag.. Men Scorpelius er jo ekstremt oppdiktet og veldig "right in your face".. Ville valgt noe mer nedtonet navn som kanskje ga assosiasjoner til navn som allerede eksisterte istedet for ting som skorper og lus.. selv om det påstås og være inspirert av scorpius, stjernetegnet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #41 Skrevet 13. mai 2007 Amandus og Aminda er alt for like, ellers er Amandus et fint navn. Skorpelius blir en vond byrde å bære, dine andre forslag er også ganske grusomme. Å bruke et sært navn blir ikke automatisk fint! Stjernetegnet er jo bare et bittelite aspekt i ens liv.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #42 Skrevet 13. mai 2007 Alle navnene er helt grusomme! Dette kan ikke være alvorlig ment.
KlemC 3småUnder3år Skrevet 1. juli 2007 #44 Skrevet 1. juli 2007 Tror jeg ville gått for Leander;) Jeg liker uvanlige navn jeg... Hilsen Arios mamma;)
E n d e l i g Skrevet 1. juli 2007 #45 Skrevet 1. juli 2007 Hvorfor i allverden "lius"? Skorpion=Scorpius eller Scorpio, ikke noen lius der... Svart skorpion heter Androctonus crassicauda, du kan jo trekke ut Andro, Andrus, Tonius, Antonius? Andro betyr mann og mandig, av gresk Andreas. Mange navn på A, som kan passe med Aminda: Aragorn Arian Ari Arno ARNE ABEL ALBERT Abdullah Abram Adair Aidan Adam Adil Adelsten Adriano Agaton Agnar AXEL Albin Alrik Amos Angus Angelo Anus Arion Arjan Armand Aune Azur - fin farge
Rakri Skrevet 1. juli 2007 #46 Skrevet 1. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt at dette er et navn, men det er nå så! Det viktige er jo at dere liker det selv, men tenk litt på han som skal ha det Hvorfor ikke ha det som et mellomnavn, og så et litt mer normalt fornavn? Aminda var også spesielt, men ganske fint når man har smakt litt på det en stund.
E n d e l i g Skrevet 1. juli 2007 #47 Skrevet 1. juli 2007 Aminda har ihvertfall en fin betydning, elskelig. Scorpelius eller dets like må uansett søkes om, og blir neppe godkjent.
E n d e l i g Skrevet 1. juli 2007 #48 Skrevet 1. juli 2007 Sendte før jeg var ferdig... Betydning av navnet, ja... Skorpionen er jo ikke akkurat et dyr med en atferd en ønsker å assosieres med - eller kalles opp etter.
Forskeren Skrevet 2. juli 2007 #50 Skrevet 2. juli 2007 Ville heller valgt Leksander av de to! Synes det minner litt om både skorpe og lus, desverre... Men jeg liker dessverre ikke den type navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå