Gå til innhold

SCORPELIUS? Vil ha svar fra ALLE:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

veldig veldig sært og desverre ikke pent. nå likte jeg ikke Aminda heller da.....

har du funnet på dette selv?

det er slik folk finner navn til båter, blander navna til de i familien og det høres ut som det er det du har gjort.

det var min mening

Annonse

Visste jeg kom til å få reaksjoner, men ikke SÅ negative.

Den nye trenden som er på vei, er å kalle opp barna etter stjernetegnet de er født i. F.eks Scorpelius - Skorpion, Gemina-tvillingene(gemini på engelsk), Cancia - kreps (cancer), Libra osv

Aminda var jo greit nok

Scorpelius minner meg om skorper ( både brød og sår )

Leksander minner om Lekesaker

Hvis du vil kalle opp etter stjernetegnet, kan du ikke gi han et vanligere fornavn og Scorpelius som mellomnavn?

Men for all del IKKE Leksander Scopelius eller Scorpelius Leksander, det tror jeg ungen vil slite med......

Hva med Leander Scorpelius?

Sander Scorpelius?

Annonse

har det ikke vært in å kalle opp etter unnfangelsessted også?

hva med Steinkjær Scorpelius, Mauritzius Scorpelius.

på 1800-tallet var det in å bruke engelske eller norske fremmedord, da fikk vi navn som Rullegardina og Closetta.

ikke alle trender er verdt å følge kjære deg.

Første reaksjon når jeg så navnet var en unge som var skikkelig "skabbete" (full av skorper).

Synes også det virker FOR "oppdiktet" og at det virker som (sier ikke at det ER sånn) at "min mamma skulle finne det rareste og mest uvanlige navnet hun kunne".

Leksander var heller ikke noe fint, (synes jeg da), virker som om en unge som ikke klarer å si Alexander..

Ok, Scorpelius er unikt og alle dere 10påtopp-mammaer her inne tåler vel ikke noe som ikke 655.000.000 andre har brukt før dere..

Da jeg gikk gravid med Aminda, hadde jeg også unike navnealternativer. Det sto mellom Mikelia, Sienna og Aminda.

Alternativene til Leksander og Scorpelius er Pontus, Filipo eller Sandreas.

HI

Dersom du sier at du "vil ha svar fra ALLE" (sitat deg selv), så må du vel tåle at man sier sin ærlige mening? Og om veldig mange her inne reagerer på navnet så KAN det jo faktisk hende at det er noen der ute i "virkeligheten" som reagerer også?

Med hilsen fra en mamma som laaaaaaaaaaaaangt ifra har et 10 på topp navn på sitt barn, men som alikevel synes Scorpelius ikke var et særlig flatterende navn.....

Jeg synes alle navnealternativene dine blir for søkte - og jeg er utgangspunktet for spesielle navn som har personlighet og viker fra 10 på topp lista. Men Leksander i stedenfor Aleksander, og Sandreas i steden for Anreas, for ikke å snakke om Scorpelius - vel, det blir rett og slett søkt. Som om din egen "fantasifullhet" er viktigere enn at barnet faktisk kommer til å trvies med sitt eget navn. Jeg ville aldri kalt datteren min Gemina, selv om hun ble født i tvillingene, og dette var en økende trend.

Ikke bare blir det søkt, men det blir harry, tacky, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke for å være frekk, men jeg har en mistanke om at du er ganske ung. Kan det stemme?

Amandus er mye, mye bedre! Tenker litt på Amandus dokkemann, men det er et ganske koselig navn. Husk bare at han skal ha det gjennom hele livet sitt også.

Da jeg var i tenårene hadde jeg en del favorittnavn, som jeg er veldig glad for at jeg har gått bort fra. Tør ikke å tenke på hva den stakkars ungen kunne endt opp med...

Andre forslag: August, Aron, Adrian, Mons, Imre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...