Gå til innhold

Hvis jeg føler meg nesten sikker på at 2-åringen har ADHD el.lign, hvor sannsynlig er det at jeg kan begynne utredning fort..? Haster!!

Anbefalte innlegg

Skal til helsesøster idag, og vil prate litt med henne om dette. men er redd jeg får til svar at det ikke er mulig enda... Jeg føler meg tilnærmet 100% sikker på at jenta mi er annerledes intens enn andre toåringer, dessverre... Er dønn sliten og ønsker snart at noen skal forstå meg og hjelpe meg.

Er det mulig å begynne utredning så tidlig!?!

Please, svar fort!

Fortsetter under...

Det er nok sikkert litt seint å svare nå, men svarer likevel. Utredningen bør begynne tidlig, men er ikke sikker hvor tidlig den kan begynne. For en toåring er jo ikke helt utviklet - så man kan vel ikke finne alle symptomene så tidlig vil jeg tro. Men hun kan bli sammenlignet i forhold til alderen - om hun utvikler seg senere - eller er mer intens enn andre toåringer.

Jeg vil råde deg til å stå på ditt og få utredningen så tidlig som det er mulig. Har du lest om ADHD? Vet det er mange som blir utredet i 5-/6års alder, men noen sikkert før dette også. Og da vil jo disse vite hvordan deres barn var som toåring. Kanskje noen andre her har en jente med adhd som kan fortelle litt? Gutter og jenter har som regel litt forskjellige symptom.

Får din datter tran/ vitaminer? http://matportalen.no/Saker/1167917129.62 Kan kanskje hjelpe...

Noen barn er jo mer intens enn andre, men føler du deg så sikker, så er det viktig å få sjekket det.

Håper du finner en løsning! Lykke til!

Det er uansett ikke bare-bare å ha det slik. Da er det du som blir satt på prøve. Viktig da å huske å ha reglene klare, og tenke på at det er ikke en måte hun vil være på innerst inne, ikke noe hun velger selv. Kanskje trenger hun hjelp av deg til å lære å forandre på det. Utrolig viktig å tenke på - uansett om det blir Veldig hardt. :-) Hvordan er hun ellers da? Lydig/ hører på deg når du prater/ sovner om kvelden?

Som jeg hadde regnet med sa helsesøster at det var mest sannsynlig at hun var en helt vanlig toåring... Det håper jeg også det, men er sannelig ikke sikker. Men vi skulle ha det i tankene og se det an etterhvert sa hun.

Hun er generelt veldig blid, men har et utrolig temperament og blir veldig fort survete. Hører på oss som regel, men det går ofte inn det ene øret og ut det andre. Hun har heldigvis blitt flink til å legge seg nå, men det ahr vært en kjempekamp!!

Jeg har lest mye om ADHD i det siste, det er nok derfor jeg føler at hun har mange tegn. Gir henne Efalex, men skal gå over til Eye-Q, det var visst bedre for urolige barn.. Jeg er rimelig sikker på at hun er mye mer intens enn en normal toåring...

Alle 2 åringer er hypre. Det ligger i deres natur. For å få en diagnose må man vanligivs vise til at problemene finnes på minst to ulike arenaer. Skole- hjem feks.

Dersom du nå har mistanker må du i alle fall være kosekvent ovenfor barnet, og ha faste forutsigbare rammer.

....det er litt skummelt å anta ting i diagnostisk sammenheng....

det er foretatt mange studier av forventningens makt....barn som er forventet skoleflinke etc gjør det bedre på skolen enn de som man forventer motsatt resultat på........og når de skoleflinke presenteres motsatt....blir det også sånn......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...