Gå til innhold

sykemelding


Åse x 2

Anbefalte innlegg

hei,

jeg er gravid med nummer to. Sliter med enorm kvalme, døgnet rundt. er jeg heldig får jeg to "normale" timer i løpet av døgnet. Har prøvd det meste tips, både fra lege og mer "kjerringråd", ingenting fungerer dessverre... Det var det samme sist gang også, men jeg føler nesten det er litt verre nå, sikkert fordi jeg ikke har anledning til å legge meg rett på sofaen etter arbeidsdagen. Dattera mi på 3 krever selvsagt sitt, selv om jeg har en mann som er ganske flink å stille opp. Ikke artig når jenta mi sier dag etter dag "er mamma syk i dag også?"

Lurer litt på hvordan jeg skal stille meg til dette med sykemelding for en kort periode. har en jobb som krever mye av meg, mye ansvar, stress og telefoner. Føler gjerne at jeg bruker opp all kraft og energi de timene jeg er brukbar midt på dagen. Sist var jeg sykemeldt i 14 dg og hadde konstant dårlig samvittighet for det. Føler litt behov for en pause igjen. Men samtidig sier jeg til meg selv at jeg er ikke syk, bare gravid! og de fleste klarer seg uten. Likevel er det vel ikke alle som har denne intense døgn kvalmen. Det er også slitsomt å gå rundt med konstant dårlig samvittighet, både ovenfor jobben som skulle vært gjort, og familien jeg gjerne skulle hatt litt krefter til. Skulle gjerne hatt litt tilbakemeldinger fra dere om hva dere synest?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har d sånn som deg...super kvalm og en sønn på 2.5 år.

legen ville sykemelde meg,men jeg er selvstendig så d ble litt vanskelig....jeg har kjøppt sea band og de hjelper faktisk...

har du prøvd d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man er ikke syk, men det er nesten bedre å ha høy feber o.l enn å gå rundt å være kvalm og kaste opp..

 

Jeg fikk sykemelding først 2 uker, og så 1 uke og så enda en uke sist jeg var gravid.. Jeg gjorde ikke annet enn å være kvalm, og bevegde jeg meg så kastet jeg opp.. klarte ikke spise eller noe..

Innimellom så må man faktisk kunne tenke litt på seg selv !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...