Gå til innhold

importere vogn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjøres det med mva? og toll? skal få venn til å kjøpe vogn og sende privat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var nå et deprimerende nick....

Skrevet

For et informativt svar, mange takk;)

DYTT opp igjen, noen som vet??

Skrevet

tsss... skal svare skikkelig jeg. Jeg hørte noen som skulle gjøre det på denne måten: Bestille fra USA til et postkontor i sverige. Ringe til postkontoret i sverige for å si i fra at pakken kom til å ligge der i 4 uker (da slipper du toll) så, etter 4 uker fikk de en kompis som bor en halvtime unna til å hente vognen og ta den med seg til norge...

Bedre?

Skrevet

Hehe, mye bedre svar;)

Jeg hadde faktisk tenkt å betale mva jeg da... Kjenner du noen som har gjort det slik?? Bor ikke rett ved grensa, og gidder ikke kjøre langt for å "spare" noen hundrelapper. Lurer på hvordan mvaregning blir sendt osv, må det stå på pakken hva som er inni da? Og verdi? Sendes dette fra posten, eller skal pakken innom tollvesenet? Og hvor mye er tollgebyret tro?

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt TFK fra babyjungle.nl og der trakk de fra landets moms, som var på 19% og så skal det legges på 25% når vognen kommer til Norge. Kan ikke se at jeg har blitt trukket på det ennå så vet ikke helt hvordan det skjer, men fikk iallefall vogna levert på døra av tollimport, så jeg regner med at det ordner seg. Har forøvrig en tilsvarende spørsmål selv her og lurer på når der legger på tollen, eller om det er meningen at jeg skal betale inn selv ett sted. Da blir det jo straks vanskeligere å være ærlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...