lana<3 Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Etter lang tid med diare er hun blitt sår i rumpa og i dag så jeg det var blitt til sår....hvordan behandle dette?
Honningmelon Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Potetmel funker veldig bra. Og Inotyol salve, som du får kjøpt på apoteket.
lana<3 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2007 bruker potetmel etter hvert bleieskift og smører så på med inotyl men har ikke forhindret at det har kommet sår, hva den der ultraviolette? Fungerer den.....har hele apoteket her hjemme føler jeg....
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 det er lurt å la h*n være litt uten bleie. jeg pleier å bruke rikelig med babyline zinksalve. funker kjempebra hos oss.
Lille søtnos Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 I helsekostbutikk kan du finne en zinksalve mot sår hud. Den heter calendula zinksalve fra Weleda. Den er veldig bra.
Monemokk Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Aselli sårsalve (fås kjøpt på apoteket) Inotyl er også bra, men den lukter mer parafin, og det liker ikke jeg da... Potetmel og luft :-)
Pusn Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Enig med Monemokk! Aselli er helt fantastisk bra! Ville personlig ikke brukt Inotyol da den inneholder tjære! Tjære kan være kreftfremkallende. Men hva man vil bruke er da helt opp til hver enkelt av oss! Her har Asellien vært en kjempegod venn av oss! Du kan pensle med krystallfiolett (får kjøpt på apoteket) er litt usikker på hvilken styrke du kan bruke, men hvis du spør på apoteket så vet de det. Tror dessuten det står på flaska hvilken styrke som er til hva!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå