Gå til innhold

"tilfeldigvis ligger på 10 på topp"

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er litt komisk når noen skriver at de liker et navn som tilfeldigvis ligger på ti på topp eller er et poppisnavn.

det er vel ikke tilfeldig at man liker det???

det er vel snarere tvert om. man hører et navn ofte fordi det et populært og så begynner man å like det.

jeg har levd lenge nok til å vite og erfare at de klærne jeg syns var helt grusomme når de ble moderne faktisk ble rett så fine året etter......

dette er jo en kjennsgjerning om man liker det eller ikke, våre meninger formes jo av våre omgivelser og til en viss grad er ikke det noe galt.

takk for at du leste : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Grunnen til at et navn ligger på 10 på topp er at fryktelig mange liker og velger det samme navnet. Det er blitt et motenavn på samme måte som alt annet det går mote i.

Og moteting blir en utrolig lei av det året etter. Og et navn er jo ikke like lett å bytte som bukse....

Skrevet

..er jo ikke alle som følger med på slike lister heller da;o) slik som vi har en sønn som heter lucas..var ikke spes pop her i norge da vi fikk han,men blomstra opp ca to år etter..ergo: alle navn står jo i fare for å bli poppisnavn før eller seinere;o) ikkenoe å gjøre me

Skrevet

Jeg tenker at man ikke skal legge så mye vekt på om navnet er et motenavn eller ikke. Det viktige er jo at man velger et navn man selv liker uavhengig av dette. Og forhåpnetligvis blir man ikke like lei et navn som av en bukse:-) Man har aldri noen garanti for om man velger et navn som ikke er poppis det ene året, at det fortsatt er slik etter 5 år.

Skrevet

nettopp...så skjønner ikke hva alle peser så med for ikke å velge et poppissnavn..kan jo ende med at man ender opp med noe skikkelig grusomt!

Skrevet

Jepp,helt enig i ressonementet ditt,bægge dæter`n!

Skrevet

Støtter innlegget ditt HI. Bra innlegg her på navnedebatten.

Skrevet

Hmm navnet vi har valgt ligger på topp ti og det er ikke derfor vi har valgt det. Jeg har alltid likt det navnet og da jeg var liten lekte jeg med en gutt som het det og han var verdens skjønneste gutt. Har likt det navnet i 17 år nå så at det er motenavn nå er faktisk helt tilfeldig og ganske uheldig da det er veldig mange som heter det....

Skrevet

Noen har jo faktisk likt de samme navnene i årevis.

Jeg har alltid likt Nora og Aurora. Men fordi det nå er blitt så poppis ville jeg valgt å ikke bruke det da..

Vi har forresten absolutt ikke valgt et poppis-navn. Men heller ikke gitt navn etter en plante, krydder, stjernetegn el... ;)

Vi har valgt å gå for et norrønt navn som vi syns er utrolig bra da.

Skrevet

Popisnavn blir ofte personlighetsløse. Så enkelt er det.

Skrevet

Jeg bestemte meg for jentenavnet Julie da jeg var 9 år, og syns det er litt kjipt at det er det 5. mest brukte navnet i fjor eller noe sånt. Kjenner/vet av 4 andre som har kalt datteren sin det.. Det er det aller fineste jentenavnet jeg vet om, og tror jeg kommer til å bruke det uansett hvis det nå blir ei jente da..

Har alltid ønsket å bruke dobbeltnavn også, ettersom jeg alltid ønsket meg et dobbeltnavn selv, men nå er det så mange fjasete dobbeltnavn der ute at jeg tror jeg dropper det!

Skrevet

Ulempen med "poppis navn" er når du har 10 jenter i samme klasse som heter f.eks. Emma. Der holder ikke lenger å bruke første bokstaven i etternavnet som "Emma K", men må bruke de to første for å kunne vite hilken Emma det er snakk om, som "Emma Ka" hvis det er Emma Karlsen og "Emma Kn" for Emma Knudsen...

Skrevet

Vi hadde faktisk fulgt litt med, men valgte Oskar fordi vi syns det var fint. Det var da ikke poppis. Men så plutselig var det (ivertfall nesten) poppis, og det er to andre på Oskar sin barnehage som heter det! Heldigvis har vi mellomnavn. Det var på samme måte med søsteren min, Silje. Da hun var liten var det ingen som hadde hørt det navnet, men så hadde "alle andre" valgt det samme navnet "uavhengig" av hverandre, så på gymnaset var de tre Silje'er i klassen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...