gullis og snuppis Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Synes det er kjempevanskelig å velge vogn! Aldri tenkt så mye over barnevogner før, og vanskelig å vite hva slags behov man har når dette er første barnet, synes jeg. Men vi bor i by, så ønsker en nett vogn, men samtidig en som er romslig for barnet, både i bagdelen og sportsdelen... Ellers ønsker jeg romslig handlekurv, gode hjul, og så vet jeg ikke hva slags finesser man ellers trenger... Men er vel også viktig at vognen er lun for barnet til vinteren.. Av trehjulinger har vi vel slått fra oss quinny, og vurderer nå teutonia s 3 eller tfk joggster twist. Vurderer også emmaljunga city cross som et alternativ med fire hjul. Så hva tror dere? Noen som har lyst å si noe om disse vognene? Hva ville dere valgt? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Hadde jeg skulle valgt, tror jeg at jeg hadde valgt..Tfk. Jeg elsker min tfk. Minuset er at den ikke kan vendes i sportsdelen. men hadde definitivt valgt tfk en gang til. Evt Teutonia mistral,emmaljunga eller spirit,nettopp pga de kan vendes. men det er ikke sikert du opplever det som et problem,jeg tenkte masse på det,men gutten ville helst sitte framvendt fra han var 7 mndr. kan jo bygge opp med pute i tfk-bagen om han vil opp og se.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Jeg ville valgt emmaljunga city cross,skal selv ut å kjøpe en i dag.Har hørt bare positivt om den vognen.Veier lite og er lett å trille.Har også romslig bag og sportsdel.Jeg sliter mest med å velge farge..
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 like frustrert som deg!! hadde bestemt meg for en quinny 3xl, men så hørte jeg endel negativ om 3hjulinger og om quinny. jeg hadde i utgangspunktet lyst på 4hjuling, så nå tror jeg det blir en emmaljunga city cross (bra at den er så lett siden vi har litt høy bil), og så kanskje jeg kjøper til en quinny 3xl, brukt, for å teste den ut;) syns alle vogner ser så 'dillete' ut med rysjer og greier. derfor liker jeg quinny best da. den er liksom litt tøff.
gullis og snuppis Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2007 Er enig i at quinny-vognene er tøffe! Var vel derfor vi vurderte det først. Men etter å ha hørt mye negativ, har vi som sagt begynt å se på andre merker. Til og med en ekspeditør jeg snakket med på baby shop sa kvaliteten på quinny ikke var noe særlig.. Er også usikker på om det er best med 3 el 4 hjulinger... 3-hjulinger er vel lette å manøvrere i byen, men mer ustø enn 4-hjulingene, og ikke så gode på snø og ujevnt underlag..? Ikke lett dette, nei! Den perfekte vogna finnes vel ikke, he he
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 ja, jeg var også utfor en ekspeditør som ikke kunne (ville?) si noe om quinny..men så er de jo endel billigere enn alle de andre da. kanskje derfor de ikke vil selge..? søsteren min har quinny med 4 hjul og er superfornøyd, og jeg ser at quinny 3xl ble best i test i foreldre&barn 2006. og mange her inne er superfornøyd med den!!! meeen..blir nok en 4hjuling på meg -først hvertfall føler det er stødigere, ja, på ujenvt underlag og snø.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Ikke alle tre hjulinger er lette å manøvrere, de må ha svingbart forhjul for å være lette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå