Gå til innhold

Nå er Sivert og Børge født!

Lykkelig med 2 i magen!

Anbefalte innlegg

Fredag for to uker siden var jeg på sykehuset for kontroll pga av høyt blodtrykk. Jeg var da 38+6 uker. Jeg skulle inlegges for igangsetteing mand. etterpå. Jeg spurte om det var mulig med igangsetting den dagen pga. av sterke smerter i ryggen og stor søvnmangel. Jeg fikk modningspille på formiddagen, men riene avtok utpå kvelden. Lørdags morgen ble vannet tatt og riene startet for fullt. Etter kort tid hadde jeg tre cm åpning og jeg fikk beskjed om at dette så ut til å gå fort og at jeg skulle få epidural ved 4-5 cm åpning. Ved neste sjekk hadde jeg fortsatt 3cm. Timene gikk med kraftige smerter i korsryggen for hver ri. Legene drøyde neste sjekk for at jeg ikke skulle bli "skuffet" pga lite fremgang. Neste gang hadde jeg 6 cm og epidural ble bestilt, og hadde tilslutt 8cm før jeg fikk bedøvelse.

Pressriene varte litt over en time, men da kjente jeg lite til både smertene og riene. Endelig kl 17.12 kom Sivert med hodet først. Han fikk raskt komme til pappaen og han holdt han bort til meg. En halv time senere kom Børge i seteleie og hodet ble tatt ut med tang. Han pustet ikke, men vi var forberedt på det fordi jordmor forklarte oss på forhånd at dette var vanlig med setefødsler. Jordmor var helt utrolig flink under hele fødselen. Under selve fødselen var vi ca 10 stk tilstede; 3 jordmødre, 2 fødselsleger, 2 barnepleiere, en barnelege og tidligere en anestesilege.

Vi var en uke på sykehuset fordi jeg har hatt sterke ryggsmerter og ikke greid å løfte barna eller å gå. Nå er vi hjemme og storkoser oss. Det er mye arbeid med amming, bleieskift o.l, men først og frems kos. De er jo verdens skjønneste babyer:)

Fortsetter under...

Gratulerer med to herlige gutter, venter selv 2 gutter og skal vel bli satt igang på mandag eller tirsdag, da er jeg 38+1 (38+2) uker på vei og ganske lei!!!!!!!! Pratet om å ta vannet eller gio meg modningsgel....Mine to lå på mandag i hode/hodeleie, men nr to har snudd seg fra uke til uke, men nå håper jeg han holder seg i hodeleie frem til fødsel:-)

Lykke til videre og kos dere

Gratulerer masse med guttene! Selv om fødselen hørtes litt tøff ut har du dem jo hos deg nå og det er det viktigste. Godt at dere koser dere hjemme.

Nå begynner det å nærme seg min tur etter hvert, er 32+4 i dag og det er ikke så mange ukene igjen, selv om det føles uendelig lenge til!

Kos dere masse og lykke til videre!

Klem fra Lene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...