Carburetti Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Han er en god gutt, men hyler som regel i 30-45 minutter når han ikke får det som han vil. Jeg overser ham, men når han roer seg litt går jeg bort for å prate. Når jeg fortsatt sier nei til det han spør etter fortsetter hylekonserten. Han sutrer også når noe blir feil, når han får rød saft og vil ha gul, når jeg tar på ham feil sko osv. Vi gjentar gang på gang at han må prate med vanlig stemme, så skal vi høre på ham, ikke sutre og gråte. Noen tips???
Hufsla Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 nei, bare fortsett som du gjør så tar han poenget til slutt. Når han har roet seg kan du si at du ikke forstår hva han sier nar han skriker sånn. Gir du deg ikke med en gang må du ikke gi deg i det hele tatt. Om du skjønner...
Carburetti Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2007 He he, ja, vi sitter nettopp og prater om at det eneste som gjelder er å holde ut ett sekund lenger enn ham! men fy søren så vanskelig å lage mat, passe lillebror (som blir skremt når storebror hyler sånn), spise, rydde osv osv -- mens han hyyyyler!
Hufsla Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 nei, det er ikke enkelt. Hva med å lage en plass, i gangen, på rommet eller noe hvor han kan skrike? Du må isåfall være varsom, så han ikke tar det som straff for at han skriker, men at lillebror blir redd når han gjør det. Hmm, er usikker på om det var noen god ide, det kommer nok an på ungen, jeg tror det kunne funka med min, men må understreke at der er det lov å skrike, her er det ikke lov å skrike.
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Det hjalp veldig for oss å begynne å fokusere på det positive heletiden. Gi konkret ros ofte, og med engang de gjør noe bra. Eks; nå var du flink til å ta på skoene. Så snill du er å hjelper mamma. Vi går nå på ros jakt heletiden, det hjalp veldig på sinnet og trassen for oss. Prøver å bli flinkere til å ikke gi så mye oppmerksomhet, når hun gjør "negative" ting. Vanskelig det der. Mye lettere å gi ros. Stå på og hold ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå