Gå til innhold

Overstimulering. Noen erfaringer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har i dag fått satt inn ett egg etter mitt føste icsi forsøk, som forøvrig var vellykket.

Har hele tiden blitt veldig oppblåst av hormonene, men det har toppet seg noe sinnsykt etter uttakket på tirdag og dagens UL viste at jeg hadde veldig forstørrede eggstokker samt væske i bukhulen.

Symptomer på overstimulering ifølge legen.

Høres jo ikke bra ut, men har ikke spesielt vondt, bare utrolig stinn i magen( ser ut som jeg er 4 mnd på vei) og blir fort andpusten pga av at væsken visstnok presser opp mot lungene.

Har blitt sykemeldt ut neste uke, med streng beskjed om å holde meg mest mulig i ro. Fikk kun lov til å gå korte turer, ikke noe mer.

Noen andre som har opplevd noe lignende ?

og hvor lang tid tok det før det bedret seg

Skrevet

Hej

Jag var litt på grensen. Såg också ut som 4Mån + att jag fick vældig mageknip mellan uttag o insett,

Ær nu på rugedag 6 og idag kænner jag mig helt fin igen. Har inte haft så ont men har gått som om jag hade bekkenløsning og varit førsiktig nær jag satte mig før eggstockarna åkte upp till revbenen annars.

Skrevet

Hallo!

Jeg har vært overstimulert 2 ganger tidligere, og er det kanskje nå også. Min erfaring er: Magen din vil nok roe seg litt ned i de kommende dagene, for så å ESE ut igjen dersom du er gravid.... Legene sier at det ikke er farlig, og dersom du får alt for mye væske , skal de tappe den ut. Første gangen jeg var overstimulert klarte jeg ikke gå helt oppreist, lå da på sykehuset i en uke før det roet seg ned. Andre gangen var jeg bare sykemeldt hjemme. Så ut som jeg var 5 mnd på vei rett etter testen, og magen skvulpet.........

Jeg ble ikke så oppblåst før rundt positiv test, da er det masse hormoner som"kræsjer" med de vi allerede har stappet i oss.

Legene sier at det ikke er farlig, men veldig ubehagelig.

God helg:-)

Skrevet

Ok, takk for info.

Da skal jeg smøre meg med litt tålmodighet en ukes tid ihverfall og håpe at det blir en del bedre da.

Føler meg helt ubrukelig her jeg sitter, og det eneste plagget som er behagelig å ha på seg er treningsbuksa, hehe

men hva gjør man vel ikke for en gylden halvmeter ?

God helg til dere også.

Skrevet

Hei,

hvordan går det med deg? Jeg var på ul i dag, masse egg. Skal stikke tom i morgen (10 dager), men måtte sette ned dosen da jeg sto i fare for å bli overstimulert. (18 eggposer) Brukte du samme dose hele tiden? Ble litt engstelig, (men mest glad for at det var noe der)

Skrevet

Hei

Så ikke med det første at du hadde skrevet innlegg om antall egg som ble satt inn. Gratulerer så mye rugingen og håper magen din roer seg ned snart.

Så fint at du har fått sykemelding. Nå kan kroppen din slappe helt av og egget kan ha større sjanse for å feste seg.

Når jeg holdt på med AIH var jeg også kjempe oppblåst. Det varte i to uker. Nå er jeg flat-pakket igjen:-) på godt og vondt:-)

Ønsker deg lykke til.

Klemmer fra meg.

Skrevet

Hei Manga

Gikk på samme dose alle 10 dagene; 125 ie Puregon.

18 eggposer er ikke noe å kimse av, det er jo knallbra.

Får håpe det blir mange bra egg, og fryseren full..

Syns formen er litt bedre i dag, så regner med at ting ordner seg i løpet av en ukes tid. Øver meg på å ta ting med ro, noe jeg ikke er særlig flink til fra før.

'

Annelibe; har sendt deg en pm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...