Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette har for så vidt ikke så mye med at jeg prøver å bli gravid å gjøre. Er på besøk fra DiB. Håper noen kan ta seg tid til å hjelpe meg litt.

Jeg har slitt med å gå ned i vekt i et par år nå.. Dette regnet før graviditet og etter graviditet. Tenkte ikke vekt mens jeg gikk gravid :o)

Jeg er tilbake der jeg var før graviditeten, men veier 12 kg for mye. Sånn det ser ut nå skulle jeg gjerne klare å gå ned halvparten, men vekten rikker seg ikke. Hadde samtale med legen min - en super person - for et halvt år siden, men det skjer ingenting. Ny samtale i dag, og jeg har liiiitt lavt stoffskifte. Han anbefalte en ny måling, samt en gynekologisk undersøkelse (ultralyd) for å se om jeg har PCO. Sa noe om syster på eggstokkene, som av og til gjør at man holder godt på vekten...som han sa. Noen som kanskje kan utdype det litt? Jeg vet jeg har lest om PCOS/PSCO - husker ikke...kanskje noen her inne vet noe om PCO også?

Skal til ny samtale om enda et halvt år, og er ståa den samme, skulle vi vurdere medisinering for å få i gang vektnedgangen. Men jeg kvier meg litt for akkurat det. Selv om det han da i så fall ville bruke ikke var farlig, så vil jeg klare det selv! Vet jo hva som skal til, er treningsveileder og instruktør, jeg hjelper jo folk med dette hver eneste dag, og gjør jo det samme med meg selv!

Det plager meg for så vidt ikke sååå mye, men av og til går jeg helt i stå... Jeg er 22 år, 171 cm høy og veier 82-83 kg.... Det er ikke meningen at jeg skal veie 58, langt i fra, men 75 hadde vært fint.... Tenk om det hadde latt seg gjøre.... Et lite hjertesukk fra meg..

Vet at dette kanskje ikke er noe å "klage" over i den store sammenhengen. Men håper noen har konstruktive svar å gi meg her inne. Takker så mye.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9257991-kan-noen-hjelpe-meg-mulig-jeg-har-pco/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...