Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Husker å ha lest om noen vitaminer eller noen trantabletter som hjelper barn med konsentrasjon og urolige barn blir roligere. Noen som vet navnet eller har hørt om dette?
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Det stemmer det, men jeg husker ikke nå hva de heter.... Vet at de uansett sier at barn med ADHD kan ha god virkning av trantabletter. Vi gir det hver dag. Skal si ifra om jeg kommer på navnet
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Om man bruker Efalex, vil den kanskje hjelpe endel - og nå er det lenge siden jeg har vært inne på Helsekost - så jeg husker ikke navnet på det tilskuddet som hjelper best på ADHD. Men vet ihvertfall - fra egen erfaring, at efalex hjelper på dysleksi, også på adhd (spørs litt for hardt man er rammet). Og grunnen til at jeg sammenligner dysleksi og adhd er at hjernen inneholder svært mye fett - og det er litt av dette fettet man mangler når man har dysleksi, adhd og lignende. Men dette visste dere vel. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Tror det er Eye-Q som hjelper mest mot adhd.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Eye-q har det vært forsøk med. Men husk at dette ikke er vidundermedisin. Det virker bare på ca 60%. Og resten er fortsatt like plaget.
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 ved siden av fettsyrer som eye-Q etc er det også bevist at barn med adhd ofte mangler zink, zink er et viktig spormineral kroppen trenger for å danne enzymer og proteiner. i vanlige multivitaminer finnes stort sett zink i små mengder. man skal ikke gi et sporstoff alene for lenge da disse alltid samarbeider med andre stoffer, så gi et godt multivitamin tilskudd, det er tryggest. ellers er fordøyelsen alfa og omega i alle sammenhenger også ved adhd etc, melkesyrebakterier er kjempefint for å styrke mage/tarm. carl ludvig reichelt ved pediatrisk forskningsinstitutt på riksen er kjent for sin behandling av autisme, adhd etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå