Gå til innhold

31 uker og jogger enda....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig..? Hat kjent at jeg får litt pusteproblemer og roer ned..Men er det farlig for barnet?

Skrevet

Jeg tror ikke det er skadelig for barnet. Så lenge det føles komfortabelt for deg og du ikke får kynnere etc. Har stort sett kun lest og hørt at man blir anbefalt å trene. Jogging kan sef være litt hardt for bekkenet, men ikke alle som er plaget med det. Jeg trener vekter tre ganger i uken og går lange turer de andre dagene uten at jeg tror at det er skadelig for babyen. Tvert imot skal visstnok fødsel etc. gå lettere dersom man har klart å holde kroppen i bevegelse.

Skrevet

Så lenge du har det noenlunde behagelig (ikke blir for varm og får for høy puls + ikke har problemer med rygg eller bekken), er det jo kjempebra at du kan jogge. Kjenner meg litt misunnelig, har hatt BL siden uke 18 og savner å svette og bevege kroppen...! Hørt at barnet finner det nokså behagelig med rytmen når man jogger, og at den ofte sovner på joggeturene.

Skrevet

Ååh, jeg skjønner ikke hvordan du får det til jeg?? Hvis jeg går fort eller må småløpe for å rekke noe, så får jeg vondt!! Og det er ikke bekkenløsning som er problemet. Er ikke så stram i kroppen jeg da, magen er heller ikke helt hard, så hvis jeg må løpe så disser jo alt ;-)

Jeg får også høre at man ikke bør hoppe og sånn i svangerskap jeg da.. er det bare tull det da? Men har jo sett i reklamer i blad der gravide med store mager jogger, så det er sikkert ikke noe problem nei hvis man er godt trent fra før. Babyen har det heeelt sikkert bare greit ja, men hva med morkake og sånn.. er det jeg tenker mest på. Hm.. skulle ønske jeg var like sprek. Før jeg ble gravid løp jeg mye på tredemølle, men måtte slutte med det ganske fort pga smerter, allerede i uke 6.

Skrevet

Ååhh...jeg misunner deg!! jeg har vært nest intill stillesittende dette svangerskap pga masse kynnere og et forferdelig bekken.

Men sist var jeg i knallform etter uke 30 da hodet festet seg. Jeg gikk og jogget mange turer hver uke helt frem til slutten, og det fungerte veldig fint for meg.

(gikk en runde på golfbanen og jogget lille runden i lysløypa 2 dager før fødsel sist.....gikk helt fint det;-)

Men magen ble litt stor på slutten da, så jeg brukte magebelte de sise ukene, i tillegg til at jeg "holdt magen oppe"de siste ukene jeg jogget.

Kos deg, og nyt at du kan være i god kondisjon før fødsel!!!

Skrevet

Hmmm...gynekologen min ga meg forbud mot aa jogge og gjoere annen form for trening som "rykker i kroppen" f.o.m. 2. trimester. Grunnen var at det er en viss fare for at morkaka kan loesne litt, og hun ikke mente former for trening hvor det er rykk og hopp ikke er bra for gravide. Jeg har ogsaa lest andre steder at man boer holde seg til aktiviteter uten mye rykkebevegelser naar man er gravid--bekkenet er ogsaa loesere, knoklene er loesere, og den store magen boer ikke hoppe opp og ned for mye. Har egentlig savnet joggingen veldig--jeg skulle gjerne tenkt meg aa gjort det. I stedet gaar jeg raske turer, men gleder meg til aa komme igang med joggingen naar kroppen har tatt seg inn etter foedselen. Hvis jeg var deg ville jeg i allefall raadfoert meg med lege eller jordmor foer jeg jogget saa sent i svangerskapet...

Skrevet

Jeg har hørt at det bare er bra å jogge, så lenge man ikke jogger intervall trening. Jeg forhørte meg med legen og han sa jeg bare kunne jogge, hvis jeg var vant med trening før svangerskapet. Har jogget over halve svangerskapet, Men måtte gi meg pga.bekkenløsning, da sa det bare stopp for meg.:(

(Jeg venter også på Victoria=))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...