Gå til innhold

Til dere som har født; gikk slimproppen før fødsel?

Nå har jeg tre gull;-)!

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente fra før og da gikk slimproppen dagen før hun ble født. Lurte på hva som er vanlig når det er to, om den går før da også? Jeg skal ha planlagt snitt, men bor to timer under sykehuset så skulle komme med en gang man evt, merket noe og da hadde det vært greit å visst om slimproppen evt. går før hos tvillinggravide også:-)

Fortsetter under...

Takker for svar! Jeg var på kontroll på sykehuset på onsdag, og da var livmorhalsen 3,4 cm og lang og lukket så jeg er umoden heldigvis. Men på torsdag kom det endel slim på kvelden og en klomp, men sykehuset mente at det var bare på grunn av at jeg var undersøkt så nøye på onsdag. Det var ikke rosa/blod i den, så regner med det ikke var slimproppen.Har heldigvis ikke merket noe etterpå, bortsett fra at magen har "falt" ned, føles ut som om jeg har den mellom beina... hehe, og må løfte den opp når jeg skal ut av bilen f.eks.

Når skulle egentlig ks utføres på deg(uke)? Men ringte sykehuset du da slimproppen løsnet?

Hei.

Jeg hadde planlagt keisersnitt mandag uke 38*2. Søndag ettermidag, ei uke før, kom det litt blod og slim. Noen timer senere, da jeg kom hjem fra besøk, var det kommet enda mer, så jeg ringte for sikkerhets skyld sykehuset å spurte. De sa det hørtes ut som slimproppen, og at jeg kunne være forberedt på at det var like før, men det behøvde ikke å bety snart fødsel. Har forstått at den kan komme flere uker før i noen tilfeller. Jeg trodde vel egentlig ikke noe skulle skje, så jeg ble ganske forfær når vannet gikk kl fire neste morgen, rett etter et "tak" i magen (antagelig første rie).Dermed ble de altså født to timer senere, i uke 37*2 i stedet! Jeg skjønner om det kjennes litt stressende og usikkert siden du bor så langt unna sykehuset, så da er nok tlf-kontakt me føden viktig. Jeg bor bare ti min unna, så det gikk heldighvis fort, og ble desuten hentet i ambulanse og bært fire etg ned (!!), pga at de satt i sete og ikke var festet seg. Lykke til ti deg i alle fall:-))

Nå er det stereo-skrik fra to sultne nurk, så må gå...

Annonse

Jeg legges inn for planlagt ks 28.mai, er da 37+5 i følge min termin og 37+1 i følge sykehusets. Slimproppen min gikk i dag tidlig, så har vært inne en liten tur på sykehuset i dag, og da hadde livmorhalsen minket med 0,7 cm siden onsdag så ting holder nok på å modne seg. Skulle bare komme igjen med en gang jeg evt kjente noe. Skal på kontroll neste mandag, så håper å gå til da. Hvor store var dine barn da? Jeg venter en jente og en gutt, altså toeggete, og begge sitter i sete. De kjente at sete til tv1 hadde kommet langt ned i bekkenet i dag, men ikke festet seg helt.

Takker for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...