jiha Skrevet 10. mai 2007 #26 Skrevet 10. mai 2007 FY FLATE dollypopp! Den var drøy! bruk tiden på sønnen din" hva er det for noe dritt å komme med??? Selvsakt er det slitsomt for dere som har prøvd lenge, men nybegynnere er kanskje ikke klar over hvor lang tid det kan ta. og kanskje håper vi enda mer en dere som er realistiske og over kar over hvor lang tid det egentlig kan ta. Nybegynnere har begynt å kjenne etter å kjenner ting som de ikke har tenkt over før. Da tror de gjerne at de er gravid og får seg en skikkelig skuffelse.. Men selsakt kan vi ta hensyn å se hvem vi legger ut til om hvor synd det er i oss.....
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #27 Skrevet 10. mai 2007 tusen takk drømmer;) det var et koselig innlegg og jeg er helt enig med deg.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #30 Skrevet 10. mai 2007 drømmer: for det første så har du sinnsykt mange skrivefeil.... for det andre så er det her en helt annen diskusjon enn den som ble startet her(mulig det var jeg som dro den litt av veien ,men...) men ok,tenk deg en situasjon der du har en dame som har et barn og som ønsker seg ett til.hun regner da med at det ikke vil ta så lang tid i og med at hun har vært gjennom det før. tanken om at hun kanskje ikke kan få barn igjen vil jeg tro er ganske fjern,i og med at hun som sagt har ett fra før. så tenker du deg en som har prøvd i 2-3 år,som aldri har vært gravid og som ikke har noen garanti for at hun noen gang kommer til å få et barn. det er umulig å sette seg inn i den situasjonen man ikke er i selv. men jeg ville hvertfall blitt sjeleglad om jeg ble velsignet med ett barn, og skulle jeg få flere ville det være en heidundranses bonus. når en 3 barns mor i 1pp legger ut et innlegg på en tråd for de som har prøvd over 1 år på nr 1,kan man ikke regne med å bli veldig godt mottatt.
mamma270974 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #31 Skrevet 10. mai 2007 har jeg sagt dere er idioter?? unnskyld meg men jeg synes det er uhøflig og begynne og beklage seg etter en 1 pp, selvsagt skal vi støtte og oppmuntre hverandre men ikke begynne og beklage seg etter 1 pp. og det er min mening og den står jeg for.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #32 Skrevet 10. mai 2007 nå er jo dere mist like stygge mot oss som har prøvd lenge, så tror ikke vi trenger å krangle om det reneste melet hvertfall...
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 10. mai 2007 #33 Skrevet 10. mai 2007 ....unnskyld meg: overskriften på innlegget er nettopp "IDIOTER"...., ikke så rart at folk tror du kaller dem det da:o) Ellers tror jeg det meste er sagt om denne saken, så håper dere alle holder fred. Ikke "kranglesiden" dette da... la oss støtte hverandre uansett pp!!
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #34 Skrevet 10. mai 2007 Hvor ble det av toleransen her da? Jeg er selv flergangsmor, og hadde helt sikkert forventet at det skulle gå greit denne gangen også. Som fersk her inne var jeg stadig på tråder, spurte om alt mulig og fortalte om alt mulig. Følte ikke at jeg ble sett skjevt til av noen, og slett ikke de som har prøvd lenge.. Jeg fikk masse hjelp og råd, ettersom det ikke gikk som "planlagt" at spiren satt med en gang. Og jeg har skrevet en del innlegg, testet masse både for el og g, og antakelig irritert mange med mine utbroderinger. Synes det er leit at man skal "sortere" både etter om man har barn fra før, eller hvor lenge man har vært her inne. Det er langtidsprøvere her som kan hjelpe de som er ferske! Ikke si at de ikke kan bli godt mottatt... alle fortjener å bli tatt vare på! UANSETT.
jiha Skrevet 10. mai 2007 #35 Skrevet 10. mai 2007 Men i herrens navn.. hva har skrivefeilene mine med dette å gjøre? Kan skirve mere fiel vist det var dett!! Hvem har sakt at denne tråden er får de som har prøvd å bli gravid lenge? Det er for dem som prøver å bli gravid! Å jo! Jeg synes man skal regne med å bli like godt motatt uansett! UNNTATT dere som ikke mener andre skal bli godt motatt. dere fortjener ikke det!
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #36 Skrevet 10. mai 2007 Herre for en diskusjon. Jeg er ikke velkommen hit fordi jeg allerede har en sønn? Nei dette blir for dumt Denne er til dolly som tydeligvis har et stoort problem at jeg er her...Det spiller ingen roller hvor lenge man har forsøkt. Forstår at du er bitter, men det er kanksje ikke meg du burde være så sinna på?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. mai 2007 #37 Skrevet 10. mai 2007 men hva søren er det som skjer med dere jenter? nå har det vært flott fred sinnsykt lenge her inne, også tar det helt av pga et litt for hissig innlegg. kan dere ikke ta dette videre til krangle? bare slutte å skrive på denne tråden så den blir dratt lengre ned..?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #39 Skrevet 10. mai 2007 ok,du er vist tungnem... det var en tråd som lå ute her en dag(en annen tråd,ikke denne...!!) hvor overskriften var "dere som har prøvd leeenge på nr 1" (skjønner??) du skjønner kanskje at noen blir provosert når det kommer flere som er i 1.pp og som gjerne har både 1,2 og 3 barn fra før og klager over hvor grusomt det er å prøve.eller....? på samme måte så går ikke jeg inn på tråder der det står "dere som er i 1.pp og prøver på nr 2 eller 3". jeg har ingen ting der å gjøre. gjentar meg selv nå....: det er ikke verre for noen enn andre å ikke få det man ønsker seg mest av alt, men er man voksen nok til å få barn så bør man også være voksen nok til å vite hvilken prosess man skal igjennom. det er bare ca 25% sjanse for å bli gravid per pp. man trenger ikke være veldig god i matte for å forstå at det gjerne kan ta noen mnd da. men det som er med mange av nybegynnerne (og da mener jeg ikke akkurat deg...!!), er at hvis vi ikke svarer "ja,du er nok gravid,dette er helt klart et tydelig symptom",så får vi høre hvor negative vi er og at selv om vi sliter så trenger vi ikke å ødelegge for andre. igjen,det er noe med det å være litt realistisk og innse fakta. unner ingen å prøve lenge (og da mener jeg mer enn 10-11 pp), så håper dere forsvinner over til 1.tri om ikke lenge!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #40 Skrevet 10. mai 2007 jeg har da aldri sagt at du ikke er velkommen. du har seriøse problemer med å innse fakta her! jeg prøver å forklare hva jeg mener i lange innlegg her, uten å være frekk eller bitter,men du siler jo ut det du føler er rettet mot deg,og vrir det til for at det skal høres mest mulig ondskapsfult ut. jeg unner deg så en liten spire til,ingen barn burde vokse opp uten søsken. jeg prøver så godt jeg kan å sette meg inn i din situasjon,og da hadde det vært fint om du prøvde å gjøre det samme tilbake.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #41 Skrevet 10. mai 2007 så det er ikke lov å ha tråder som heller til de som har noe felles? noen ganger er det fint å dele erfaringer med de som er i samme situasjon som deg selv,og da hjelper det ikke om noen som er i en helt annen situasjon kommer med råd.selv om det er godt ment!! jeg sier ikke at det blir gjort for å rakke ned på noen,eller for å være stygge,men som sagt så er det noe med det å dele erfaringer med de som er i SAMME situasjon.
Dizzie_mortil3 Skrevet 10. mai 2007 #42 Skrevet 10. mai 2007 Ærlig talt folkens...den her diskusjonen er unødvendig! Spenningen man opplever når man seriøst har gått inn for å prøve, er nok sammenlignbar enten man er i 1pp eller 20pp. Kanskje faktisk er spenningen større for de som er i 1pp, fordi det for dem kan være en fjern tanke at kroppen ikke oppfører seg slik de vil, og fallhøyden når de oppdager at de ikke nødvendigvis blir gravid på første forsøk, er desto større. Det å bli gravid fremstilles jo som veldig lett i de fleste media, "det er som med Zalo, en sprut er nok" osv. Og for noen går det jo så lekende lett, heldigvis! Vi som har prøvd noen ganger, kanskje mistet en gang eller to, kanskje til og med mistet en eggleder på veien, har nok en mer realistisk innstilling, mindre naiv og kanskje frarøvet litt barnslig glede. Det å lage barn har blitt et langvarig prosjekt som vi bruker mye tid og krefter på, og det sliter, kanskje ikke fysisk men ihvertfall psykisk. Men uansett, skuffelsen er stor for alle som må innstille seg på en ny pp. Kan vi ikke være litt varsomme med hverandre i den sårbare situasjonen vi er i? Som individer blir vi verken mer eller mindre gravide ved å støtte hverandre i venteperioden eller ved overgangen til en ny pp, eller ved å glede oss over at andre lykkes. Hvis vi ikke har overskudd til å opptre sivilisert og respektfullt, kan vi jo bare trekke oss litt unna og være passive på nettsiden til vi føler oss mer ovenpå. Det er i allefall ikke grunn til å krangle og degradere hverandre utfra hvor lenge eller kort vi har prøvd å få barn. Det er mye krangling i andre fora, og det finnes et eget forum for de kranglevorne. "Bli gravid" har stort sett vært forskånet for slikt og det er hyggelig å stikke innom her. Ingen vits i å endre på det!
lita78ღ Skrevet 10. mai 2007 #43 Skrevet 10. mai 2007 Til tråden generellt: jeg blir så fristet til å komme med en liiiten kommentar på dette med å ha prøvd 1 eller 30 pp angående følelser... Jo jeg forstår at det kan være tøft å få tante på besøk, og det er trist uansett hvilken pp man er i. Men ingen som er i 1 pp skal komme her og si at de har de samme følelsene rundt tantebesøket som en som har opplevd det 30 ganger!! Det er HELT noe annet. Da begynner du virkelig å kjenne fortvilelsen! Men for all del: jeg forstår godt at det er leit å få tantebesøket, og klag gjerne litt over det. Men ikke påstå at det er like ille for alle, uansett pp. Sånn...nå skal jeg hive meg over til ass.befruktning igjen. Klem
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #44 Skrevet 10. mai 2007 jeg har vært i både 1. og 20.pp,og helt ærlig så kan det ikke sammenlignes. var kanskje værst rundt 12.-13.da gikk det opp for med at det kanskje aldri kommer til å skje. håper dere slipper å prøve i 12.-13. pp,men hvis det desverre blir sånn,så kan vi snakkes. er kanskje ikke værre å prøve lenge,men det oppleves på en HELT annen måte!!
trying og kaisa elisebet Skrevet 10. mai 2007 #45 Skrevet 10. mai 2007 syns dåke skal vere litt forsiktige her... Er sjøl i min 4 pp, etter MA, der eg mista 20 veker på vei..Kom ikkje her og fortell meg at eg ikkje har lov til å syns at ditta er stressande.. Uansett pp så blir alle lika skuffa når tanta kjem..OG DET HAR ME LOV TIL!!!!!!!!! Eg skjønner at dåke som har hatt mange pp, og at det må vera grusomt..Men det er faktisk vondt for oss andre og..Skulle snart gått ut i svangerskapspemisjon, men no står eg på null igjenn.. Slutt å kritiser, dåke veit ikkje alltid kva som ligge bak!!!!
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #46 Skrevet 10. mai 2007 *trøste mamma270974* Åkei.. For det første... Hvorfor er dette noe å krangle om? Hu skriver at det er irriterende at folk sender henne post om at de har prøvd i 1 pp.. Hu har all grunn til å bli sinna.. I profilen hennes så står det at hu har prøvd i 4 ÅR.. Det sier seg vel egentlig selv at hu IKKE vil ha post fra folk som har prøvd i 1pp og sier hvor lei de er... HALLO... Det er noe som ikke stemmer her lissom.. Jeg har selv prøvd i 1 år.. Jeg begynner å bli dritt lei.. Jeg har fått beskjed om at neste skritt er prøverørs.. Det er tungt å få høre.. Det drar meg rett i søla.. Beklager, men jeg har ikke no sympati for de som ikke har prøvd lenger enn i 1 pp... Sorry.. Nei jeg er ikke en kald person.. Jeg ønsker alle en unge (eller 14) men jeg blir irritert på sånne mennesker som trur det bare er å ha sex rundt EL og bli gravid med en gang.. Hadde det vært så lett så trur jeg aldri denne siden her hadde finnes for å være ærlig.. Det er ikke lett å lage barn... Absolutt ikke.. Men jeg synes ikke at det er riktig at folk som nesten ikke har prøvd tar å sender post til ei som har prøvd kjempe lenge.. Det er å strø salt i såret.... Gi dere jenter... Alle er voksne her.. (burde vært det hvertfall) oppfør dere som voksne jenter=)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. mai 2007 #47 Skrevet 10. mai 2007 For en flott avsluttning på denne saken MeLittle :-) Flott skrevet :-) Sender også stor trøsteklem til mamma270974
Skjora Skrevet 10. mai 2007 #48 Skrevet 10. mai 2007 Nå må dere slutte damer. Dette fører ikke noe godt med seg. Lykke til alle sammen!!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 10. mai 2007 #49 Skrevet 10. mai 2007 det er det vi har gjort,så ikke dytt tråden opp igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå