Gå til innhold

Rugeklubb uke 19 :-)

Anbefalte innlegg

Christiane - 1 egg - test 25.05

Sol 72 - 2 egg - test 23.05

RLDO - 1 egg - test 21.05

Sunniva78 - 2 egg - test ?

Elin1977 - 1 egg - test ?

Solis74 - 2 egg - 21.05

Nino74 - 1 egg - test ?

heija - 2 egg - test ?

Lita 2102 - 2 egg - test ?

Marianne72 2 egg - test 23.05

Susemikkel - 2 egg- test - 23.05

Fortsetter under...

Sunniva78 - 2 egg - test ?

Solis74 - 2 egg - 21.05

Nino74 - 1 egg - 23.05

heija - 2 egg - test ?

Rugedag 3...

Dagene snegler seg avgårde gitt...

Merker ikke så mye bivirkninger, litt svimmel og trøtt eneste.

Kvalmen fra Progynovaen har heldigvis avtatt.

Ikke så mye murringer enda.

Artig at vi har blitt så mange her inne:-)

Sunniva78 - 2 egg - test 24.05

Solis74 - 2 egg - 21.05

Nino74 - 1 egg - 23.05

heija - 2 egg - test ?

Christiane - 1 egg - test 25.5

Sol 72 - 2 egg - test 23.5

RLDO - 1 egg - test 21.5

Sunniva78 - 2 egg - test 24.5

Elin 1977 - 1 egg - test ?

Solis 74 - 2 egg - test 21.5

Nino 74 - 1 egg - test 23.5

heija - 2 egg - test ?

Lita 2102 - 2 egg - test 23.5

Marianne72 - 2 egg - test 23.5

Susemikkel - 2 egg - test 23.5

Lykke til alle sammen:-)

Hvordan går det med dere jenter??

Jeg er på rugedag 4, kjenner ikke så mye i kroppen egentlig.

Litt murringer eneste, men vet jo at det likegodt kan være bivirkninger.

Klamre dere fast der inne nå, luringene mine.....

Sol72 - 2 egg - test 23.5

RLDO - 1 egg - test 21.5

Elin 1977 - 1 egg - test?

heija - 2 egg - test 25.5

Marianne72 - 2 egg - test 23.5

Susemikkel - 2 egg - 23.5

Annonse

Sol72 - 2 egg - test 23.5

RLDO - 1 egg - test 21.5

Elin 1977 - 1 egg - test?

heija - 2 egg - test 25.5

Marianne72 - 2 egg - test 25.5

Susemikkel - 2 egg - 23.5

Hallo

Hvordan går det med dere da damer? Noen som begynner å kjenne "presset", blir liksom verre og verre for hver dag som nærmer seg testing.

Jeg tror at jeg reagerer veldig på progynova kulene som jeg stapper i meg tre ganger daglig. Er skikkelig øm i puppene og har VELDIG oppblåst mage, men vet at det er for tidlig til å få graviditetssympton enda, så det er nok denne progestanen. Noen andre som bruker progynova istedet for crinone? Jeg likte bedre crinonen, lettere å få på plass den enn disse små kulene..............

Ha en god kveld:-)

Hei!

Jeg begynner å bli veldig lei ventingen etter to dager med ruging!!! Skal bort noen dager nå så da får jeg noe annet å tenke på...

Jeg brukte progynova kuler ved forrige frysforsøk. Likte det ikke! Opplevde også disse bivirkningene. Syntes dem var vanskelig og sette, og jeg mistet dem hele tiden:-)

He he, må le litt her jeg nå.

Jeg håper da inderlig det ikke er Progynova dere stapper oppi...!?

Og tar Progestankulene med litt vann attåt? Hehe.....

Jeg liker egentlig også Crinonen bedre, men kun fordi man slipper å tukle på nedi der. Jeg blir nesten sykelig besatt av livmortappen, skulle ønske den kunne forsvinne litt høyere opp snart...

Meeen, er jo bare rugedag 4, så det er sikkert litt tidlig.

Jeg drar også bort i morgen, blir godt å komme seg bort fra pc`en faktisk!

Blir jo til at en må inn å oppdatere seg titt og ofte...

Klemmer-

Er på rugedag 7 i dag, og i dag er egentlig mensdag for meg i følge syklusen. Innsetting ble noe forskjøvet pga for tynn livmorslimhinne, så da lurer jeg på om mensen vil komme nå som vanlig hvis jeg ikke er gravid? Eller følger den "innsettingsyklus"? Noen som skjønte hva jeg mente?

Har iallefall veldig mensensymptomer med litt magevondt, så jeg sjekker hele tiden på do...

Husker ikke når de sa at testedagen min var heller, jeg satte inn 8.mai.

Går du på hormoner Elin? (progynova/progestan)

I så fall tar de kontroll over stklusen din, og utsetter mens.

Men har du satt inn i naturlig syklus er jeg mer usikker...

Tar man EL-sprøyte da forresten?

I så fall vil jeg tro at du følger "innsettingssyklus".

Satte du inn egg 8.mai skal du teste tidligst 20.mai, som er rugedag 12.

Mange venter også til rugedag 14 med å teste...

Og du, husk at det er mange som er sikker på at mensen er rett rundt hjørnet når de tester positivt:-)

Lykke til videre!!

Annonse

Er på rugedag 5 og merker ingenting av ingenting, annet enn at jeg som vanligvis strever med å fylle en B-cup nå kunne tatt oppdrag som midtsidepike for Playboy. Dæven...

Jeg går på Cyclogest. 1 stk morgen og kveld. Blir ikke så mye gris heller, som jeg hører enkelte klager over av bla Crinionen.

Merker at kombinasjonen sykemeldt + bortreist mann gjør at faren for å gro fast i tastaturet er overhengende, hehe

Håper at uke 19 rugerne skal få knallbra statistikk på antall blå kryss.

Det hadde vært noe dere !!

Phuh skal si dette tar på skrotten ;o) å gå slik å veeeeente..

Merker ikke stort annet enn at jeg er forfryktelig trøtt,og utålmodig..

Stikker litt i magen, som om fru Jensen er i anmarsj

legger igjen en enveisbillet til den fruen, sender ho på slik 9mnd cruise til langtvekkistan ;o)

Jeg veeeeet... jeg sitter ved kontorpulten og laaaater som om jeg jobber. Det er vanskelig å konsentrere seg om dagen.

I går merket jeg at det satt litt lys orange farge i tuppen av Crinonen da jeg tok den ut etter å ha satt dosen. Fikk helt spader. nei-nei-nei, det-må-ikke-være-et-forvarsel-om-mensen. (iiiik)

Har ikke sett noe mer til fargen, og håper ennå på min dose babylykke.

Forresten, jenter: Hvilken dag er jeg på nå. Tok ut 7.mai og satte inn 9. mai. Er det da dag nummer 9 i dag? eller bare 7?

oyoyoy, dette er spennende. Jeg veksler mellom å tenke på ting jeg kan gjøre om jeg ikke er gravid (for å minimere fallhøyden) og mellom å tenke "dette går fint". (fordi tro kan flytte fjell)

Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn ???

hehe takker for en god latter ang : Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn - Drikke vin/shoppe barnevogn ??? kniiiiiiiiiiiser..

Så trenger man jammen litt humor oppi alt her å da, phuh..

"Godt" det er flere av oss her ;o)

Kan nok ikke hjelpe deg med hvilke dager vi er på, men så gøy at vi er på samme isåfall, jeg tok nemlig samme tider som deg, mandag ut -onsdag inn, blir spennende dette, svett svett...

Skal vel teste på 23 du også da?? utrooooolig at det måååååååååå ta slik tid, hehehe...

Jeg har fått det for meg at jeg skal teste den 21.mai, mulig det var ønsketenkning. Jeg tilhører Ullevål og der fikk vi beskjed at vi kunne teste etter at man hadde brukt opp alle crinone-dosene. Det vil da si for min del siden jeg tok første samme kveld som uttak (ble plutselig litt usikker på om jeg skulle tatt første morgenen etter? Selv om man får klare og t-y-d-e-l-i-g-e beskjeder så er det underlig hvor mye info som siger ut likevel...)

Uansett, det er 15 i Crinone-pakken jeg begynte på i dag, så jeg kan teste:

ram-tam-ti-ti-taaaaaam! ...den 23mai.

Så da har du jo rett, likevel. Jeg antar det er meg som er susemikkelen av oss;-)

På Ullevål er det pur hjemmetesting som gjelder. Jeg tror man må dra til fastlegen for å få tatt blodprøven. Men det er vel som man sier, "en strek er en strek". Er den positiv, så er den positiv:-)

Kjenner jeg meg selv rett tror jeg ikke at jeg kommer til å holde ut så lenge. Allerede nå ser jeg meg i speilet hver gang jeg er innom toalettet for å prøve å "se" om jeg har ansiktet til en gravid kvinne. hihi, som om jeg vet hvordan det ser ut... Man kan trygt si at jeg holder på å miste deler av forstanden...

Jeg har fått skikkelig dårlig hud. Jeg kan leve med det om det kommer av en jubel-anledning. Hvis ikke, da blir jeg bare sur:-(

Her er utdrag fra Felleskatalogen som omhandler Crinone:

---

CRINONE

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryster. Øvrige: Tretthet, somnolens, hodepine. Mindre hyppige: Urogenitale: Vaginal irritasjon, irritasjon på applikasjonsstedet. Øvrige: Småblødninger.

Egenskaper: Virkningsmekanisme: Virker på samme måte som naturlig progestogen, med indusering av et fullt sekretorisk endometrium. Vaginalgelen fester seg til vaginalslimhinnen og fører til vedvarende frigjøring av progesteron i minst 3 dager.

---

Urk! Jeg ble litt skuffet over at tretthet og ømme bryster kan være en bivirkning i stedet for bare et hyggelig forvarsel på en graviditet. Sukk...)

Kniiiiiiiiser masse ,o)

Forstår deg godt kan man si, det går litt rundt for alle og enhver tror jeg, hehe..jeg maler ofte (som katten haha.. neida bilder) så til nå har de sagt at det er slik kunstnerhukommelse jeg har blitt "bitt " av, men nååååå har de fleste gitt opp alt som har med min hukommelse å gjøre, fniis.

Hva er hukommelse igjen, humrer...

Chrione?? jeg bruker slik progestan jeg tror jeg de het??

Men da tester vi samme dag da, svett svett, det blir såååå spennende å se, guri..

Hei

Her ruges det for harde livet, hehe.

Iom at nesten alle får beskjed om å teste etter 12 dager, skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg skal vente i 14, så tror jeg tester den 23 jeg også.

Har litt småmurring i magen i dag, men det kan jo bety både positivt og negativt resultat, så nytter ikke spekulere i det.

Ellers i fin form, men syns tiden går utrolig sakte når jeg er sykemeldt og skal ta det rolig.

Vant til at dagene bare flyr avgårde ellers.

Oj murring kan være spennende, tvi tvi..

Nesten litt slitsomt lange dagene er nå ja, phuh..

Jeg går hjemme hele dagen jeg også, men normalt er da ikke dagene sååååååååååå lange, hehe...

Har fått uren hud og kvalme jeg, sukk. ikke akkurat gøy å gå rundt som en kvalm "pizza" ;o( men helt greit OM det er en Positiv grunn for at vi må få DET også ;o)

UTROLIG hva vi skal igjennom !!!!

hehehe, er det ikke rart.

Får vi negativt resultat så er uren hud og alt annet noe skikkelig dritt.

Helt krise liksom, må ha hudbehandling asap ++

Får vi positivt resultat er det samme f...hvor mye rare bivirkninger vi har fått, da er vi bare "nydelige som gravide"

Er vel neppe noen tvil om at vi finner oss i omtrent hva som helst hvis vi kan gå på barnevognshopping.

og oppi det hele påstår gutta at jenter er rare, go figure!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...