fremtidoghåp Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Etter hva jeg har skjønt, er det to grunner til at man kan teste svakt positivt, for deretter å begynne å blø etter noen dager. Det var en her inne som spurte litt om dette. Selv har dette skjedd med meg 3 (4)ganger nå. Er ennå ikke begynt å blø den 4. gangen, men testene er blitt gradvis svakere, og er nå negativ. Den ene grunnen til at man kan få en svakt positiv test og deretter begynne å blø, er hvis egget er befruktet men ikke har klart å feste seg skikkelig, slik at nok hcg dannes. Da vil man få en ultratidlig SA eller det som kalles for "kjemisk graviditet". Dette skjedde med meg i mars, og var en helt klart tidlig sa/kjemisk i sluten av uke 5. Testene ble gradvis svakere (var svake i utg. punktet, men likevel positiv). Tilslutt kom en kraftig og langvarig blødning, med etterfølgende GU-besøk. Det var helt klart at det hadde vært noe der inne... Den andre grunnen kan være at noen merker nå viser krysstegn (f.eks. vanlig Clear Blue) i stedet for to loddrette streker(feks Quick Respons) Leste nettopp på "peeonastick.com" at de ikke anbefaler bruk av tester med kryss. Grunnen er mange klager på falsk positive tester, og hun som har skrevet nettsiden mener det er fordi blekket i den vannrette linjen noen ganger trekker ut i den loddrette. Mengden blekk kan variere noe fra test til test, og avogtil er der litt for mye i den vannrette streken, slik at den "lekker". Dette kan også forklare hvorfor noen kan oppleve å få positiv test med cb og negativ med QR. (har jeg også gjort). Også i dette tilfellet kommer blødningen etter et par dager likevel. Men man har altså ikke vært gravid, slik som i det første tilfellet. Jeg vil tippe at det er dette som skjedde med meg i desember. Da er jeg nesten HELT sikker på at vi bommet på EL. Likevel fikk jeg svakt positiv test med cb og negativ med QR. Da blødningen kom, var den helt normal, og ingenting tydet på at der har vært en befrukting. Dette er altså det lille jeg har funnet ut, jenter. Håper det kan være til hjelp for noen.
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Flott! Det var greit å få den linken inn. Fortjener en plass på toppen!
fremtidoghåp Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2007 Dytter litt jeg også, siden jeg har skjønt at det er flere her inne som har oplevd dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå