Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Har nå fått tredjemann, og vurderer å kjøpe en sportstrille som vi kan bruke når han vokser ut av bagen. Har en gammel simo douvogne, men synes den er tung og stor....ting har skjedd på vognfronten på 7 år...Ønsker en vogn som er lett og liten, men samtidig god å ligge i for en liten gutt på 6-7 mnd. Men hjelp det er mye å velge i. Har titta litt på teutonia rocky/mistral. Vil ha 4 hjuling, og lufthjul. Kjekt med vendbart håndtak. Hva anbefaler dere??? Takknemlig for deres erfaringer. Forresten, hva ligger teutonia på i pris??
2julibarn Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Hei! Hvis du vil ha 4-hjuling kan jeg absolutt anbefalt Mistral. Har denne selv, kjøpte den da snuppa var 6 mnd, og syntes den er perfekt for barn fra 6 mnd og oppover. Ikke kjøp Rocky, dette er billigutgaven fra Teutonia og har dårligere demping (bare demping på bakhjulene). Setter pris på at Mistralen har vendbart håntak, god demping mm. Hvis du vil ha en enda lettere vogn og som tar enda mindre plass i bilen, så kan jeg anbefale Teutonia Timmy. Sistnevnte er rent framovervendt og har bare demping på bakhjulene, dvs at den rister litt hvis du går på grus. På asfalt/shoopping er den suveren, men Mistralen er bedre på grus/ ulent terreng. Altså: Mistral hvis du vil ha vendbar vogn med god demping men allikevel ganske lett og liten. Timmy hvis du vil ha en superlett og liten vogn, men litt dårligere demping, litt trangere i sittedelen og rent framovervendt. Av 3-hjulinger ville jeg hatt OTH eller Easywalker (men disse er også rent framovervendte).
2julibarn Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 NB, vil presisere at jeg ville valgt Mistral, som sagt er denne perfekt for barn på 6 mnd +. god komfort, passe stor og vendbar (jeg syntes det er for tidlig å legge en 6 mnd gammel baby framovervendt.) Teutonia er i utgangspunktet ganske dyre vogner, men du får Mistral på lilleprinsen.no for kr 4400,- Dette er billig. Hun selger 06-modell for kr 4000,- og det er praktisk talt ingen forskjell på 06 og 07 modell. Men ikke kjøp eldre vogn for disse har ikke så gode håndtak og har litt annen kalesje mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå