Gå til innhold

I dag har jeg beg på Albyl-E!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med erfaringer som vil dele dem med meg? Jeg tar det for å forhåpentligvis slippe å miste igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men vet du hvorfor du mister? Hvis det er noe galt med fosteret (kromosomer) osv. så får du kanskje en baby som ikke er frisk hvis du "tvinger" det til å være der. Ønsker du det?

Skrevet

Hei. Jeg går også på Albyl-E. Begynte i forrige uke. De anbefalte det på riksen, for å prøve å forhindre svangerskapsforgiftning. Har hatt det to ganger tidligere. Men mistet her rett før jul og da gikk jeg også på Albyl-E.

Skrevet

Hei Anonym!

De har tatt masse kromosom prøver i forkant, som alle var veldig bra. Skulle hattt et barn med Downs fra før, hun skulle blitt 14 år den 6 mai. Så det er vel en liten risiko for at det kan skje igjen, men den tar jeg. Tror ikke begge MA'ene har vært pga kromosom feil? Men man vet jo aldri.

Skrevet

Oki, så ingen solskinnshistorie på deg heller akkurat. Var du langt på vei eller? Når har du termin nå da?

Skrevet

jeg skalbegynne pådet i uke 12. Ikke fordi jeg har mistet tidlig flere ganger, men pga dårlig blodgjennomstrøming og infarkter i morkaka som gjør at babyen ikke får næring og dør. Har hatt i uke 22 og en prematurfødsel i uke 32. håper at medisinene nå vil kunne hjelpe fosteret til et bedre voksemiljø. Hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

Oki, jeg forstår. Det er nettopp pga mulig fare for infarkter at jeg også skal ta det. Jeg er bare i uke 4 jeg.... Long way to go!

Har 1 dødfødsel, 2 ma og et komplisert svangerskap bak meg.... Så jeg skjønner ikke helt hva jeg driver med, med å sette i gang på nytt hehe !

Når har du termin?

Skrevet

jeg er i uke 8 nå. Jeg er også kjempe redd for dette svangerskapet nå, tørr heller ikke å glede meg. Jeg skal ikke begynne på medisin før i uke 12, rart at du begynner allerede nå. Tar du tablett form eller sprøyter? Jeg kommer til å bli satt på tabletter tror jeg. mulig også Fragmin sammen med Abyl E. Obduksjonen av mitt lille nurk fra 22 viser infarker, og det var også derfor de måtte hente ut barnet mitt i uke 32. Flott barn på 3 år nå heldigvis. Men dette sv.skapet blir en rollecoster uten like. Psyken er ikke helt på topp. Jeg er 100 % sykemeldt fra dag en, blir beskrevet som komplisert svskap allerede. Vi kan vel følge hverandre og utveksle erfaringer etterhvert.....

Skrevet

Hvis alt går som det skal her og det blir KS som sist, så blir det nok ikke så lang tid mellom barna våres heller? Jeg får KS 4 uker før tiden.

Hmmm aner ikke? Men kommer vel av at problemene du har hatt har vært utpreget i seinere deler av svangerskapet? Å mine tidlig? Hva er fragmin bra for igjen? Har lest det men husker ikke? Jeg tar piller :-)

Uff, 22 uker det er jo lenge... Så trist! Er det lenge siden eller?

Skjønner godt at du engster det for dette svangerskapet.... Er helt nervevrak selv. Ble rådet til å sykemelde meg fra beg. Men det orker jeg ikke! Blir jo helt tulling da!

Hadde vært hyggelig å fulgt hverandre litt :-)

Krysser fingra mine for deg !

Har du profil?

Skrevet

hei igjen. Jeg kommer helt sikkert til å få prematur baby igjen, det har iallefall legene forberedt meg på, men håper selvfølgelig å gå så lenge som mulig. Fragmin er blodfortynnende det også om jeg ikke tar helt feil, og kombinasjonen mellom Fragmin og Abyl E er vissnok bra.

Vårt lille Nurk som ble 22 uker ble født i mars 2003, ble gravid en stund etter det og fikk barn i april 2004. Hadde også en SA nå i februar (8 uker)Klart at man blir påvirket av å ha svangerskapshistorier utenfor det normale og det gjør noe med deg når man blir gravid på nytt. Det er frustrerende å være arbeidsufør, men det er viktig for meg nå, selv om jeg allreede nå kjeder meg. Må høre på legene denne gangen, var ikke så flink til det sist, stolt og ærefull, presse seg på jobb, stå på, ikke ta ting med ro etc... Nei, ikke denne gangen nei.

Det høres jo ut til at du også har din del av dumme svangerskapserfaringer. Jeg har profil vet du, bare send med en pm så kan vi kanskje snakke på mail i steden.

Jeg har fått time på Fødepoliklinikken for å bli satt på medisiner første uken i juni, men kommer til å ringe for å høre om å få en time tidligere, vil gjerne ha en ul og starte opp med medisin så fort som mulig. Skal iallefall forhøre meg..

Nå legger jeg meg - Natta. ( fortsatt trøtt jeg :) )

Skrevet

JA det er jo ofte sånn at det som regel gjenntar seg ved neste svangerskap. Jeg skulle ta KS 4 uker før, men vannet gikk så sønnen min kom 6 uker før! Men det gikk veldig bra.

Å sier du det? Hmmm skal til legen den 18 mai, jeg får høre med han om det har noe for seg at jeg får fragmin også? Han sa først jeg skulle ha det serru :-)

Uff, ja når jeg gikk med guttungen var det som å ha en tung sekk på skuldrene helt til den dagen jeg fikk se han. Da var det som å gå ned 100kg!

Jeg synes det var godt å være sykemeldt, men føler jo litt på det når det blir 3 sånne perioder på under 1 år! Dess så hjalp det jo ikke de 2 første gangene, så jeg tror ikke det har noe for seg i mitt tilfelle.

Ja ring å hør, jeg fikk beskjed om å beg med en gang testen ble positiv. Hvilken sykehus sokner du til?

Sov godt!

Skrevet

Hei igjen. Jeg er på andre siden av fjorden :) Tror jeg skal ringe for å høre altså, blir småtullete av dette jeg :=) Var forresten og besøkte en nyfødt i går, så fantastiskt! Gleder meg jo også, men er ambivalent..... Snakkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...