Gå til innhold

da er svaret kommt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 dager til ikm..5 cb positive å blodprøve negativ..da er vel håpet ute for min del????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HALLO!? KoKO?? hvis du har fått 5 positive tester, så er d vel ingen spørsmål om du er gravid?? Vil Gratulere deg jeg =)

Hva sier legen da<??

Skrevet

blodprøven di tok av hcg i går var negativ da....men testene har vært positive..fatter ingenting...må vel bare vente å se om tr kommer.

Skrevet

Det hørtes rart ut.

å ta blodprøve er den sikreste testen, og er den negativ, så er jeg redd for at den stemmer.

men synes det er veldig rart at du tester pos på tester?

Er det veldig svake kryss på testene kan det være at du har hatt en kjemisk graviditet.

Skrevet

Oj da.

Jeg krysset alt jeg kunne.

Høres litt rart ut. Test igjen om en stund.

Skrevet

hva er kjemisk graviditet?

Skrevet

en kjemisk graviditet er at egget har så vidt festet seg, eller har streifet borti, og sluppet taket igjen. Nok til at kroppen begynner å produsere hcg og gir utslag på test.

Men det blir som regel svært svake tester fordi det er ikke mye hcg i urinen.. og den blir jo mindre etterhvert som kroppen skjønner at det ikke har oppstått noen graviditet..

Skrevet

vet du hva; blodprøvene slår ut senere enn cb-testene, så vent til IKM og se om streken er sterkere eller svakere enn nå. Tror nemlig du er gravid jeg! Leste om en annen her inne som opplevde det samme og hun var gravid:)

Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Det stemmer nok ikke, en blodprøve er mye mer følsom enn en urin-prøve. Blodprøvene kan si om du har hCG fra 6 og oppover, og gir deg det eksakte tallet for hCG verdien. Det aller svakeste en gravitest i urin kan oppdage er 10, de fleste viser utslag først ved 25 og CB trenger angivelig 50 for å slå ut positivt....

Hvis du hadde positive gravitester hjemme men negativ blodprøve tror jeg dessverre også at du kan ha hatt en kjemisk graviditet. 50-60% av påbegynte svangerskap går til grunne før IKM og kvinnen vet ikke at hun har vært gravid fordi mensen kommer til omtrent riktig tid.

Skrevet

ja ja..får jo bare vente å se om tr kommer eller ikke..prata me overlegen på gyn pol i dag å han sa d hendte ofte at blodprøver viste feil å skulle jeg være gravid nå så er jeg ca 3 uker å noen dager bare så han sa jeg skulle krysse fingrene videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...