Gå til innhold

Quinny eller Simo

lizzie har blitt 2barns mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst på Simo kombi vogn, men min kjære vil ha Quinny Freestyle.

Hadde Simo til førstemann og var kjempe førnøyd.

men han vil ha Quinny.

men som har brukt Quinny med bag og hva syntes dere?

jeg syntes bagen ser litt liten ut.

har termin i september og er avhenging av å kunne bruke vinter pose i bagen.

håper noen vet litt mer om det enn jeg gjør

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg heller kjøpt TFK Joggster Twist, den har mye større bag enn Quinny og er i tilegge stødig. I tillegg er sportsdelen veldig stor også.

Skrevet

hei:) Jeg jobber i en barnebutikk:) Jeg anbefaler deg og kjøpe simo:) det er en mye bedre og stødigere vogn enn quinny. Det var ingen på jobben min som ville selge meg quinny og har også en veninne som jobber på en annen butikk og hun anbefaler heller ikke den:) SImo er en kjempe vogn:)

Skrevet

Heisann!

Hvis dere vil ha en 3-hjuling, ville jeg klart valgt no annet enn Quinny. Enten TFK Twist eller Easywalker Sky.

Har ingenting imot Simo, men det er jo en litt tyngre vogn enn 3-hjuling. Hvis jeg selv skulle hatt en 4-hjuling ville jeg valgt Simo, pga størrelsen på bagen og sittedelen. God og stor bag.

Skrevet

takker for mange svar.

har en 3-hjuling etter førstemann.

men det er bare sportsdel.

så det blir vel nå til at jeg kjøper simo og bruker som bagvogn, og bruker 3-hjulingen som sportsvogn til andremann oxo

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke kjøper bag til 3-hjulingen? :-)

Skrevet

Nå er jo ikke Quinny så mye lettere enn en Simo da. Quinny veier faktisk 14 kg. Men tfk og Easy Walker er lette vokner. Jeg har selv hatt Simo kombi helt fram til jenta var 1,5. Vært veldig fornøyd, men har nå latt den stå i barnehagen som sovevogn og kjøpt en GT til trilling. Simo er romslig, stødig og lun vogn. Kommer til å bruke den til neste barn også.

Skrevet

jde har bare softbag til 3-hjulingen, og det vil jeg ik ha.

dessuten nå han da ligge fra kjøre retnignen, og da føler jeg at jeg ik har helt kontroll.

vil jo kunne se på babyen min.

kanskje bare jeg som er rar, men men

Skrevet

Har hatt quinny med bag og syntes den var helt utrolig!! Så deilig å trille, det er så behagelig når du kan velge om du vil låse fremhjulet eller ikke. Er en drøm å trille f. eks. i butikken da du kan styre med en hånd om du vil. Den svinger så og si av seg selv. Jeg jobber også i barnebutikk og har solgt utallige quinny vogner. I tillegg så er den jo skikkelig stilig å se på. Simo er jo den "gode gamle" vognen som alltid kommer til å være på markedet. Den er solid og alminnelig. Fin på vinterføre og god plass i bagen. Har hatt den også og var fornøyd, men ville ha en lettere vogn og det er jo utvilsomt f. eks. quinny.

Skrevet

Jeg skjønner ikke alle de som klager på Quinny freestyle 3xl Comfort vogna. Vi har brukt den nå siden februar 2006, da med dreamybaggen de 5 første mnd.

Har absolutt ingen ting negativt å si om den. Den er en drøm å trille både inne på butikker og lignende steder og ute.Snuppa sitter veldig bra i vogna og har fortsatt god plass i den.

Har masse tunge bakker her vi bor og den er lett å trille opp bakkene vi har her. Går det tungt er det mer fordi mor har astma enn at vogna er tung.

Bremsen begynte etter 10 mnd. bruk å bli vanskeluig å sette på men med litt sykkelolje er den faktisk lettere nå enn da vi kjøpte vognen.

Desuten alle vogner trenger vel litt smøring og vask med jevne mellomrom.

Skrevet

Eg kjøpte først simo combi til min gutt...men bytta raskt over til quinny freeestyle med hard bag! Den er genial! Spesielt inne på små,trange butikker. Du kan snu den rett i rundt. Du har plass til vinterposen i bagen. Ingen problem. Det som er kjekt med denne vognen er at du kan ha den leeeeeenge uten å bli lei av den. Når bagen ikkje skal brukes mer er det jo den andre delen som kommer på plass...og da er det nesten som en ny vogn, og også i denne delen er det god plass til vinterpose. Når ungen er så stor at du egentlig ikkje trenger vogn mer, er denne vognen super å bruke som en "vanlig trille"....

Eg annbefaler denne vertfall!:))

Skrevet

Men den blir jo så stor sammenlagt!!! Da er TFK MYE bedre, liten og kompakt. Easywalker er enda mindre sammenlagt og mye lettere med sine 9 kg.

Skrevet

Ville ikke ha kjøpt noen av dem, jeg. Men heller Simo fremfor Quinny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...