Gå til innhold

VIDEO AV SNUPPA MI UNDER VANN!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi filmer med undervannskamera ja. De har det på kurset som de tar med og filmer for oss. Nå tar vi mye lenger dykk, og slipper henne underveis slik at hun svømmer fra mamma til pappa og morsatt. Blir vel en ny video snart. De skal filme neste uke, men vet ikke når vi får videoen.

Mimmi: Er babysvømming farlig for astma da? Hvorfor det?

(vi har heldigvis ikke det i det hele tatt i familien)

vet ikke, men søkte på nettet om emnet. Flere artikler der de ikke ville utelukke det og ikke anbefalte dersom en hadde astma el. allergi i familien. Hørte på småtroll 0-1 her på DIB og da var det noen som sa at det var noe med mengden klor i vannet. Dersom det luktet klor i svømmehallen var det visst ikke så bra.... men dette skal jeg ikke gareantere for, er bare ting jeg har hørt.

Klippet fra siden til norges astma og allergiforbund :

Babysvømming

Det er fra tidligere kjent at klor i luften over vannet i innendørs svømmebasseng kan utløse astma hos personer med astma fra før. Nyere undersøkelse både fra Norge og Belgia har også vist at barn med arvelige anlegg for astma og allergi og som har deltatt i babysvømming har høyere forekomst av luftveisinfeksjoner de første leveårene. Derfor maner fagfolk til varsomhet mot bading i klorvann lenge av gangen. Rådet gjelder først og fremst små barn med arvelige risiko for astma og allergi.

En annen tråd til en artikkel om emnet.

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101776

je,je... vi hadde egentlig tenkt å dra likevel, men pga RS`n som igjen ble en risikofaktor velger vi å vente til han er over året med å dra i basseng.

Veldig stilig!! SEr veldig morsomt ut:-)

Grunnen til at noen er skeptiske til babysvømming er som nevnt her at det kan være økt fare for astma og mellomørebetennelse bla.. Da jeg var gravid gikk jeg på bassengtrening, og de hadde babysvømming.. De advarte oss mot å gå på babysvømming selv om de hadde det selv pga klorgassene som kan være farlig for små babyer og for barn opp til 3 år tror jeg... Mine to tantebarn har gått på babysvømming, og begge fikk masse ørebetennelse og forkjølelser i sammenheng med dette.. Vet ikke jeg, men jeg har valgt å ikke gå på babysvømming med snuppa mi.

Annonse

Her er det jo snakk om lange perioder. Skal man se slik på ting så er jo nesten alt farlig. Bruker dere smokk på ungen deres? Det er vist kjempefarlg i slike undersøkelser fordi det har hendt at gummidelen har løsnet og sa seg i halsen og kvalt barnet. Hehe. Poenget er bare.. Vet ikke helt. ALT er farlig på en eller annen måte, så jeg tør dra på babysvømming ja. Men vi har hverken allergier eller astma i slekta da. :-)

Det er jo mange som går på babysvømming som IKKE får noe problemer :) Vi hadde jo i utgangspunktet bestemt oss for å dra, tross astma og allergi i familien fordi vi tror det er veldig godt for både mor og barn. En unik måte å være sammen på. Men det var RS`n som ble dråpen i begeret for oss da det også var en risikofaktor :(

Det går helt sikkert bra med dere Ellie :) Men jeg tror det kanskje er lurt å gi seg dersom hun begynner å få ørebetennelser.....

Snuppa mi hadde også RS da hun var 7 uker. Hun har ikke blitt hverken forkjølet eller syk på annen måte av babysvømmingen alikavell. Det går nok bra ja. Mor, far og baby elsker å svømme, så jeg håper virkelig vi slipper sykdommer videre også. :-)

MYE bedre, men ikke helt bra. Hun har en spisevegring av noe slag, så hun spiser alt for små mengder til å legge godt nok på seg. Det positive er at hun spiser rolig og fint ved puppen. Hun får nå grøt på kvelden, og smaksprøver av potetmos på formiddagen. Slitsomt, men vekta går da sakte men sikkert oppover i hvertfall. Vi er hos HS to ganger i uka, og hos barnelegen annenhver uke (når vi ikke er innlagt da...)

så fint at det går bedre :) !! Det var godt å høre. Flott at hun spiser rolig ved puppen, det gjør hele situasjonen bedre både for deg og henne. Min mormor sier at kålrabi (av alle ting) er det mest humane mot små nye mager. Hun anbefalte å blande kålrabi med litt potet til innføring av mat. Kanskje du kan prøve det ? Er veldig mye næring i kålrabi....når hun spiser litt lite er det greit at det hun spiser er ganske proppfullt av næring og vitaminer :)

Det går egentlib bra nå som vi gir litt fast føde. Nå legger hun på seg. Det kan godt hende at kålrabi er skånsom for magen, men helsepersonellet har annbefalt meg å ta kun en ny ting i gangen. Da er det mindre sjangse for problemer fordi babykroppen skal venne seg til å fordøye en ting av gangen. Kålrabi er riktignok ikke på listen over annbefalte startprodukter. Står ikke noe om det i det hele tatt. Vet du noe om det?

Annonse

vet ingenting bortsett fra at min mormor sier at hun alltid begynte med det blandet med potet, det samme gjorde min mor med meg... fått inntrykk av at det var ganske vanlig i mormor-tida :) Kanskje jeg burde sjekke litt rundt det....jeg er iallefall forberedt på å starte med det.... jeg sier ifra om jeg finner noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...