Gå til innhold

Sære ting ved graviditeten

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd på rare/sære/uvanlig ting man gjør eller får lyst på under graviditeten. Det er alltid morsomt å se om det er noen som er som en selv, eller lese om andres vaner/uvaner.

Her er mine:

- Jeg MÅ ligge med hodet i beinenden på senga. Klarer ikke å ligge den veien jeg lå før jeg ble gravid.

- Elsker lukten av engangsgrill og synes det er helt fantastisk at det finnes en så flott ting (har kjøpt inn et helt lass som jeg oppbevarer under kjøkkenbenken).

- Har fått luktesans som en hund. Kjenner alle lukter kjempesterkt og får angst av mennesker med dårlig ånde. Dette resulterer i at jeg også kan kjenne min egen ånde og må sove med tyggis i munn.

- Tisser heeeele tiden. Tror jeg innbiller meg at babyen presser på urinblæra mer enn den gjør, og har utviklet et unaturlig forhold til toalettet mitt.

- Hylgråter av de latterligste ting på tv. Eks. fine tomater tilberedt av Jamie Oliver, at et ukjent menneske som har vunnet 4 milloner i lotto og meget rørende tannpastareklamer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9253344-s%C3%A6re-ting-ved-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

- ikke spesielt fysen på sjokolade lenger, noe jeg elsket før

- brekker meg når jeg må bytte bleie på barn, og når jeg selv er på do

- har dilla på appelsinjuice, jordbær og vannmelon

- vil ikke ha cola og pepsimax lenger, noe jeg måtte ha før..

- vil ha mer kjøtt nå

- alt det gode lukter ekstra godt: nyklippa gress, grill, sjøluft. alt det vonde lukter ekstra vondt: svette, ånde, dobesøk, etc..

- gråter over alt rørende, ting på tv, søte barn, gode overraskelser etc.

:)

Det er rart hva et svangerskap kan endre på et menneske vanlige vaner og reaksjoner hehe:)

*Liker ikke noe særlig brus lenger, vil helst bare ha iskald fun light saft eller sitronvann.

*Ikke noe fan av godteri lenger(helt uforklarelig eg:))

*Elsker alt som heter grønnsaker og frukt, spes jordbær og vannmelon, og grønne epler som jeg skreller og skjærer opp med kniv.

*Konstant på do, selvom jeg egentlig ikke må:)

*gråter av hver minste ting, noe jeg ikke gjorde før.

Dette er bare noe, har en følelese at listen blir lenger jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer:)

Kjenner meg godt igjen her jeg også! Har dessuten fått dilla på djungelvrål, sånne små utrolig salte lakrisgodteri fra malaco.. men jeg bare sutter på dem til alt saltet er borte, og så må jeg spytte dem ut eller så blir jeg kjempekvalm.. litt sært kanskje :P hehe!

Annonse

arti arti;)

-har fylt frysern med Mr.Freeze is, noe jeg ikke har spist siden jeg var elleve år gammel!!

-lovehearts, nydelii<3

-har også en sinnsykt bra luktesans for tida, desverre!!!

-er blitt så kønete, mister alt og glemmer ting:P

-sover så snart jeg har muligheten, på skolen, på buss, hjemme, på jobb..:( hehe

-Såå følsom, sender mamma savne-brev/mail hver dag, sender meldinger til slektninger jeg aldri prater med og venner det er lenge siden jeg har sett om hvor glade jeg er i dem og gråter som en unge når jeg får svar:P

jeg gleder meg til å få barnet mitt, skulle ønske jeg kunne maile det og..!! vil holde den lille kroppen<3

hehe, kjente meg så utrolig godt igjen her...

* liker ikke sjokolade, potetgull eller noe slikt lenger..(helt sykt til å være meg)

* kjempe god luktesans (noe som ikke bare er positivt.

*fått helt noia etter vann, jordbær, vannmelon og sitron, i tillegg til isbiter.

*kuttet ut brusen helt og holdent jeg som var coca coliker :)menmen, det er jo positivt det da:)

* løper etter gressklipperen når gresset blir klippet, for det er jo en så vidunderlig lukt!

*tisser mer, og blir utrolig rørt over alt fra matprogrammer til spørre konkurranser.....=) rare greier:) hihi

Hei!

Jeg har blitt avhengig av tomat. Spesielt hakka tomater på boks, de må være iskalde med sitronpepper på ...

Må ha makrell i tomat på brødskiva hver dag.

Kjenner meg godt igjen med mr. freeze, jeg spiser så mye av dem att jeg helt mister følelsen i tunga :b

Synes kjøttdeig har blitt fryktelig ekkelt!

Og lukten av våte hunder...Blæh!

synes det høres helt merkelig eg merker ingenting spesielt.kor langt er dere på veg?Med meg er alt som før foreløpig.Men ska innrømme jeg går å leiter itter noe der e liksom noe g vil ha men når eg spiser det er alt det samme.Liksom ingne god smak som må ha det bare må ha det.

• 2 uker senere...

-Jeg har fått en vanvittig luktesans og brekker meg av ting som lukter vondt.

-Brekker meg når jeg pusser tenner

- tisser hele tiden

- Gråter av sentimentale ting, spesielt på TV

- Elsker blå druer

- Ikke så glad i cola lenger, vil heller ha vann, noe som aldri skjedde før

- Fått totalt dilla på fisk og reker!

- Jeg MÅ ha sex med kjæresten hver natt,hvis ikke ligger jeg å er sur resten av natten,samtidig som jeg ikke tillater at typen får sove. (kniis)

- Brekker meg noe grulig så fort jeg putter tannbørsten i munnen.

- Står jeg opp før kl 09:00 er jeg sikret å kaste opp på tom mage.Mm,deilig med masse magesyre som har liggi i magen heeele natten;)

- Må ligge på venstre siden når jeg sover.

- Skal ha slusj MINST annahver dag. Må alltid ha den blå fargen.

- Gråter av alt og ingenting. Kjærsten min hadde lagt ommelett til meg,som han fikk svidd ganske bra, noe jeg syns var så utrolig rørende og søtt, at jeg selvfølgelig begynte å grine som en unge.

- Må PLUTSELIG tisse, er ikke snakk om at det går ann å vente da, får går jeg ikke på do akkurat da glipper det.

Vell, det var litt om hva svangerskapet har gjort med oppførselen min sålangt:p 17 uker på vei forresten;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...