Gjest Skrevet 10. mai 2007 #1 Del Skrevet 10. mai 2007 noen andre som har fått beskjed om at de har det? jeg fikk beskjed om det idag, blodårene i ryggen ligger i klem, så jeg får lite blod rundt i kroppen og blir derfor svimmel og kvalm, får vondt i hodet og synsforstyrrelser. fikk beskjed om at jeg ikke får lov til å ta meg av jenta vår alene lenger, så han må få seg en sykemelding, og jeg får ikke lov til å kjøre bil for jeg kan svime av når som helst.. ganske kjipt, de ville egentlig at jeg skulle ligge til avlastning på sykehuset, men jeg fikk mast meg fra det ihvertfall! ellers så har guttene det helt fint med gode sterke hjertelyder, og magen har vokst seg ut av skjemaet er 35+2 idag, og gleder meg til det er min tur! jordmora vil ikke strippe meg før i uke 38, hvis de holder seg inne så lenge da. håper de klarer et par uker til, så de ikke blir premature. noen som har hørt om venacava før? det har ikke jeg, så jeg lurer på om det er noe annet jeg må passe på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9253166-venacava/
katrine har fire gutter Skrevet 11. mai 2007 #2 Del Skrevet 11. mai 2007 Høres ut som du har fått god informasjon. Vena cava er hovedåren inn til hjertet. I den samles alt blodet som har vært rundt i kroppen og som skal tilbake til lungene via hjertet for å få oksygen igjen. Den ligger inn mot ryggen, altså bak livmoren. De fleste gravide og spesielt tvillinggravide opplever ubehag ved å ligge på ryggen, for da kommer denne åren i klem. Man opplever da svimmelhet bla. Hos noen som hos deg er denne åren i klem uavhengig av om du ligger på ryggen. det er jo liten plass etterhvert....Og når denne åren da er i klem vil bla blodtrykket gå ned og det blir da mindre blod til hjernen og man kan besvime. Skikkelig ubehagelig. Godt at du er kommet så langt så du kan se enden på det hele. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9253166-venacava/#findComment-9261873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå