Mamma So Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Datteren min på 18 mnd nekter å holde meg i hånden. Hun vil kun løpe runt på egen hånd, eller bli båret. Så ser jeg andre barn som frivillig holder foreldrene i hånden og lurer på om der er noen triks som får det til å skje. Har dere erfaringer på området dere vil dele med meg?
blond Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 En kombinasjon av alder og personlighet vil jeg tro. Min eldste var også sånn på den alderen, men nå som han er 4 liker han godt å holde hånda. Han har vært sånn lenge nå. Det er koselig å leie småen så jeg skjønner at du ønsker det. Minstegutten min liker godt å leie, men det kommer nok en periode der han ikke vil lenger. Hvis du vil holde hånda hennes i trafikken og andre farlige plasser, så har hun ikke noe valg. Da kan hun ikke velge. Men det er tryggere å bære henne da.
lisalu Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Min datter er litt over to år og har nesten aldri villet holde hånden hun heller. Det er ganske slitsomt å bevege seg i traffikken med en som ikke vil sitte i vogn og bare vil løpe fritt. Det går visst greit de gangene hun har vært på tur med barnehagen, men tror allikvel hun har mindre trening i det, da de som oftest får bevege deg fritt på barnehagens uteområde. Men det tar vel den tiden det tar for dem å lære, og så handler det jo om deres trassalder og selvsstendighetsbehov. Har ikke noen gode tips til hvordan man skal forhandle med barnet om dette, men håper på flere innlegg fra noen som har erfaring med å få til dette.
Gjest Filifjonka Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Dersom dere beveger dere i "farlige" områder, med mye trafikk for eksempel, gir du henne ikke noe valg. Ta hånden hennes og hold fast. Ikke la henne rive seg løs. Eller bær henne. Dersom dere er på "trygg grunn", lekeplassen elns, så lar du henne bestemme selv. Ikke alle barn liker å bli leiet, men noen ganger må man. Av hensyn til deres egen sikkerhet. Er situasjonen slik at du ikke må, lar du henne velge selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå