Gå til innhold

Ennå et syteinnlegg, nå er jeg lei av å være sjuk

nicco

Anbefalte innlegg

Jeg er så lykkelig og glad fordi jeg er gravid, men jeg har så mye annet ved siden av som ødlegger litt for gleden. Har jo hatt prolaps i ryggen siden i sommer, lammelser i beinet og smerter, har åreknuter, halsbrann, kvalme, oppkast, lavt blodtrykk og B12 mangel. Har fra før astma, som har blitt litt bedre nå under svangerskapet. Men så voknet jeg plutselig søndag og var skikkelig forkjølet. Virket nesten som influensa, vondt i kroppen og elendig. Men det gikk over etter to dager.

Nå har det imidlertid satt seg på lungene. Hadde en lungebetennelse i fjor sommer som ødla ferien, var skikkelig dårlig. Nå er jeg skikkelig tett og har problemer med pusten. Var hos jordmor i dag, og det var nedtur. Hun syntes ikke magen vokste som den skulle, sf-målene går feil vei, så hun ringte sykhuset for å få meg dit på sjekk. Så reagerte hun selvfølgelig på hvor tett jeg var i pusten. Så bar det rett bort til legen.

Legen sa jeg hadde mye slim på lungene, forhøyet crp, men ennå ingen lungebetennelse. Problemet er at vi liksom skal på ferie til Roma på søndag.....Fikk med meg resept på antibiotika, som jeg selv skulle starte med når lungebetennelsen liksom har "satt seg" Betryggende! Ellers fortsette med diverse astmamedisiner så godt jeg kan.

Så nå sitter jeg her, tungpustet og lei, og håper jeg kommer meg såpass at ikke denne ferien også blir ødelagt. Tenker mest på ungene, da. Håper også jeg får komme en tur på sjukhuset i dag eller i morgen for sjekk, at det ikke blir noe rot neste uka, da vil jeg nemlig ikke være her......Sjukhuset eller jordmor tar kontakt med meg.

Det er utrolig hvor mye en tåler, men føler liksom at jeg har nok nå....

Fortsetter under...

Jeg synes du har god grunn til å syte litt, det var da max ulfaks og mye på en gang. De fleste av oss ville blitt satt ut av noe sånt. Og når du i tillegg har mange andre barn å tenke på. Synes du er tøff jeg!

Håper du har anledning til å ta det helt med ro og samle krefter til ferien. Men tenk på deg selv oppe i det hele. Dere har trolig avbestillingsforsikring i reiseforsikringen og det kan kanskje være en mulighet å få det utsatt noen uker hvis du ikke blir bedre raskt.

Stakkars deg Nicco, det var virkelig leit å høre at du i tillegg til alle de andre plagene skulle bli syk nå rett før Roma turen...Håper du blir bedre av antibiotikakuren raskt. Ikke ta noen sjanser på å få lungebetennelse. u har heldgivis noen dager til å se om formen blir bra nok til å reise..Ønsker deg veldig god bedring. Jeg skal selv til Paris i morgen, og både jeg og mannen min er blitt litt forkjølet, og det er meldt og mye vind i Paris...ting blir ikke alltid som en ser for seg, men vi skal gjøre det beste ut av det.

Klem,

God tur til Paris, da Sweet tooth! Nei, ting blir ikke alltid som man planlegger. Fikk telefon fra jordmor, og hun vil ikke at jeg skal dra....Var i kontakt med sykhuset, og de vil ha meg dit i morgen før de sier noe fra eller til.....

Ungene har jo gledet seg siden januar, og de er fra seg nå. De største forstår jo at jeg er dårlig, men likevel.....Mannen min sier han kan dra alene med ungene, og det går sikkert bra, men nå får vi vente til lørdag tror jeg før vi bestemmer hva vi gjør.

Annonse

Uff, det var leit...Men kanskje en lettelse at noen "utenifra" bestemte for deg, så du slipper å plages med hva du skal gjøre? Eller holder du muligheten for å dra fortsatt åpen, til du hører hva de på sykehuset sier?

Du har jo ikke noe valg dersom du blri rådet til ikke å dra, du må ta hensyn til din egen helse og babyen i magen, og barna dine ville garantert blitt mer lei seg og redd dersom du ble alvorlig syk på turen. Han mannen din høres helt fantastisk ut, forresten, som tilbyr seg å dra alene med 5 unger for ikke å skuffe de. Er spent på å høre hva dere gjør- forhåpentligvis får dere til å ta en tur alle sammen, når du er frisk, før magen blir for stor.

God bedring, Nicco!!!

Kjære deg da nicco, for et slit du har for tiden. Jeg synes at du må ta det veldig med ro og holde deg ved teltet. Husk at det er kroppen som gir deg signaler på å gire helt ned.Du må ta dette på alvor og ikke stresse med å reise avgårde. Jeg vet at ungene blir skrekkelig lei seg og at det vil være en stor nedtur for dem, men. Det går ikke an at din mann kan dra avgårde med ungene og få med seg noen som reisefølge og barnehjelp slik at de kan reise alikevel? Jeg er virkelig bekymret for helsa di og husk nå på lillegull i magen. Ta deg en timeout! Husk på at du er "gammel" og at kroppen din har vært gjennom mye de 11 siste åra.Håper at du får det bedre med helsa framover.

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...