Gå til innhold

jeg gruer meg så innmari!!

Anbefalte innlegg

nesten så jeg ikke klare og glede meg over babyen.. vet det høres slemt ut.. men jeg sover ikke om nettene lenger.. bare tenker på at om 4uker ligger jeg på operasjonsbordet... gjøres klar til ks... og at de skal skjære i meg... uffffffff!!!!!!!!!!! skulle ønske vesla mi kunne bli inni magen en stund til :( og alle de sprøytene jeg må ta, jeg er så pysete... :(

tror jeg trenger hjelp jeg, rett og slett!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9252328-jeg-gruer-meg-s%C3%A5-innmari/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Vet du,det går SÅ fint,men sjønner du har litt nerver altså,er jo tross alt en operasjon..men det er over før du får sukk for deg!Har du aldri operert noe før?Jeg kan LOVE deg at det ikke er noe grusomt altså,selv har jeg operert gud vite hvor mange ganger,sist 3 ganger i ryggen,er avstivet i tillegg..og har et akutt ks bak meg,og skal ha et planlagt ks i juli,og jeg GLEDER meg,for da får jeg endelig se lille Sofie:)))) Og et ks er bare peanuts i forhold til vanlige operasjoner altså,man kommer seg veldig fort!Du må vel ikke ta så mange sprøyter?Har hørt at de setter blodfortynnende i noen dager i magen etterpå,men det fikk ikke jeg for 3 år siden altså..Er jo ganske fort på bena!!Jeg må ha narkose da,pga ryggen,og det synes jeg er trist,for da får jeg ikke se henne med det samme:(( Hvis du er skikkelig engstelig,kan du ikke ringe sykehuset og be om å få snakke med noen da,om hvordan ting skal skje?Jeg får info 4 dager før ks,da skal jeg gå igjennom alt med både anestesi og fødselslegen..Dette går supert sjønner du,snart har du en liten baby å tenke på:-) klæm

Eg har og angst for KS. Har fått beskjed at det kan bli den beste løsninga denne gang, men vil så gjerne få føde normalt! Alle kan si det går så bra så... Men det hjelper ikkje meg... Eg har blitt operert ein gang. Tok manglene i voksen alder. Det var ein ok opplevelse det, men KS er liksom noe anna... Håper for alt i verden eg slipper KS, men må eg så må eg!

Stakkars deg! Jeg føler med deg, for jeg ville gruet meg noe forferdelig til en vaginal fødsel.

Håper du vil ta kontakt med sykehuset eller fastlegen og forklare situasjonen din!? De kan kanskje finne en måte å berolige deg på - hjelpe deg til å finne av hva du er redd for og evt gjøre ting på en annen måte osv :) Oppsøk og krev hjelp! Du kan ikke bare ramle inn på operasjonssalen i din tilstand.

Lykke til :)

Enig med Viktualia Rullegardina 28.05

Ingen vits i å gå å grue seg. Ring fødestedet ditt, forklar situasjonen og be om time for å diskutere fødselen. Du er garantert ikke den eneste som føler det på denne måten, så legene har god trening i å forklare og berolige engstlige kvinner før et keisersnitt.

Kanskje hjelper det deg å vite hva som skal skje og hvem som skal være der, kanskje hjelper det deg å ha en sykepleier under fødselen som bare sitter oppe ved deg og beroliger deg og forteller hva som skjer, kanskje er det noe annet de kan gjøre for at fødselen din skal bli best mulig og føles tryggest mulig.

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg :-)

Annonse

Huff! MÅ du ta ks da?

Vanskelig å berolige deg før du har vært gjennom det og forhåpentligvis (som veldig mange av oss) synes at det var en kjempe fin opplevelse! Men regner med at din situasjon er som min, bare at jeg er redd for å føde vaginalt. Vet at ingen ting kunne overbevist meg om at det er en ok ting ;o). Håper du klarer å slappe av og kose deg den siste tiden, det ER virkelig slik at de fleste med planlagt ks synes det er supert altså ;o)

jeg har også fødselangst.. derfor jeg skal ha ks..

men jeg er så utrolig redd for det også:(

håpløs jeg... gruer meg så jævelig til smertene etterpå! redd jeg ikke klarer og ta vare på babyen min eller noe. ikke har jeg familie som kan hjelpe meg,så blir helt alene med babyen.

Hei.Du skulle sett hvor nervøs jeg var da jeg skulle få keisersnitt på min 1 (har tatt 3 stk)..jeg måtte lene meg over et par jm da de skulle stikke meg i ryggen,og jeg hater sprøyter..jeg holdt på å besvime,så nervøs var jeg..men vet du,d var ikke vondt i d hele tatt..og d var rart,i ryggen!! men nå den siste gangen for 1 1/2 år siden måtte jeg ta sprøyter så jeg ikke skulle få blodpropp,d var visst helt nytt fikk jeg høre.D var ikke slike sprøyter før..De var ikke noe særlig,de svidde litt etter at sprøyta var tatt..noen ganger fikk jeg en i magen,andre ganger i låret..1 om dagen..De var ikke vonde,men de svidde litt noe sekunder!

Føler med deg og vet hvordan du har det. Har selv født vaginalt. Jeg GLEDET meg til fødselen. Ante ikke hva jeg gikk til.. Skjønt hadde den gått som normalt, hadde jeg ikke vært i tvil om å føde igjen. Både jeg og ungen fikk skader, derfor går jeg for ks nå. ( Store sjanser for ks, pga historien.)

Men som deg gruer jeg meg allerede til selve operasjonen. her skal jeg "kjempe" for ks, men er egentlig livredd for å utføre det. Ironisk.

For meg er vaginalfødsel helt utelukket, så da sitter man her da mellom barken og veden - med tapt nattesøvn..

For å prøve å muntre deg opp. Det går som regel bra ved ks, spesielt de planlagte. Blodpropp har jo vært ett problem, men nå får man jo sprøyter for det også. Topp.

Du blir kontrolert og ivaretatt av et stort mannskap - altså bør du være i langt tryggere hender enn alene med en jordmor som går skift..

Lykke lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...