Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal søke om prøverørsbehandling på en privatklinikk og lurer på om de på klinikken vil spørre om å se journalene våre for å sjekke om vi har god helse. Jeg har slitt litt med min psykiske helse, men har aldri gått på medisiner for det....problemene er forholdsvis milde. Jeg er så redd for at dette skal hindre oss i å få søknaden godkjent. Jeg vet at dette er et problem med tanke på adopsjon, og lurer på om vi vil møte problem i proverørsprosessen også.

Bør jeg være åpen om dette på forsamtale? Eller skal jeg ikke si noe om det dersom de ikke spørr..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9252211-skal-klinikken-ha-legeerkl%C3%A6ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Klinikkene spør ikke etter hele legejournalen din, kun resultater fra utredningen.

kan godt hende de spør om du er frisk, og om du går på noen medisiner el, men de spør ikke spesifikt om ting.

De er mest opptatt av om du røyker, hvor mye du veier osv for å kunne avgjøre dine sjanser til å lykkes med behandlingen.

Det sies at 3 av 4 vil oppleve psykiske problemer i løpet av livet, så tror de hadde fått få pasienter hvis det skulle være ekskluderende.

Hvis ikke ditt problem er relevant for behandlingen, trenger du ikke si noe med mindre du føler for det.

Det er mange ting som faller under psykisk helse , selv hadde jeg anorexia i 16-17 års alder, men er i dag frisk som en fisk uten noen skader fra dette, så ser ingen grunn til at legen behøver å vite det.

de ser vel lit an om man er egnet til å ha barn.

er man veldig ustabil psykisk så er det kanskje ikke den rette

tiden å starte denne prosessen,da den kan være ganske krevende.

men det går jo på en helhetsvurdering.

blir ikke avvist for en dårlig dag..

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...