Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ett par navn jeg er litt usikker på her:

Roberta til ei lita frøken.. Er oppkalling etter nær mannlig slektning..

Shelby til en liten gutt... (fars ønske, "oppkalling" etter fars drømmebil Shelby Cobra) Men jeg synes faktisk Shelby klinger ganske bra jeg da, om man holder munn om bil-saken,hehe.

Regner med jeg får så hatten passer og ørene flagrer nå, *flirer*...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9251970-er-jeg-helt-p%C3%A5-b%C3%A6rtur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roberta høres veldig latin-amerikansk/ spansk ut og passer ikke i Norge synes jeg. Jeg liker heller ikke navnet Robert, da ser jeg for meg en litt luguber bilselger, og det hjelper ikke å legge på en a på slutten!

Shelby er en blanding av Shell (bensin) + by - ikke noe bra navn spør du meg!

*kremt* Flirer litt jeg nå da... HI her...

*Robert, en luguber bilselger*... Med mannlig slektning mente jeg babyens pappa! hehe Pappaen heter Robert, så den lille vil da bli oppkalt etter pappaen sin, som er verdens mest omtenksomme, kjærlige og omsorgsfulle mann...

roberta..hehhe,tenker på hu fredsprisvinnerdama jeg da,rigoberta menchu;o)

shelby liker jeg,men har du amerikanske aner? det blir et spørsmål du blir å få i så måte;o)og personlig ville jeg ikke valgt slike navn med mindre det hadde rot i familiens opprinnelse tror jeg..vi har selv amerikansk slekt,men har likevel valgt navn som er vanlige i norge og om enn ikke vanlige,men også kjent der borte..

Annonse

Hei, HI igjen her.... Altså Roberta er etter pappaen, blir i såfall som 2.fornavn altså *****-Roberta

Ang Shelby så har jeg ikke andre røtter enn norske, Shelby Cobra er pappens drømmebil og navnet er hans forslag... Synes Shelby er litt artig jeg, men er usikker på om det "funker" godt på norsk liksom, om du skjønner.. Synes liksom pappaen og må få sine forslag "seriøst" vurdert... Men er ikke akkurat helt overbevist om at Shelby vil være ett godt valg, i og med at det er såpass fremmed...

Tenker og tenker jeg altså.. Er liksom dønn ivrig på ******-Roberta, men pappaen er ikke like ivrig.. og han er ivrig på Shelby, og jeg er kanskje litt mer skeptisk der...

Navn er ikke det letteste altså!

Hvorfor må man absolutt ha navn som "alle andre" liker, eller som er typisk "norske"?

Liker man navnet selv, er vel det det aller viktigste?

Selv har jeg valgt navn på mine barn som jeg fikk masse spørsmål om hvorfor og hvor fra, men nå er alle "vant til" navnene, og synes faktisk at navnene passer til barna...

Synes både Roberta og Shelby er fine, duganes navn, jeg...

Takke meg til et mangfoldig, rikt navnevalg. Hvorfor må alle hete det samme???

Lykke til med navnevalget :-)

Sier meg enig jeg da... Jeg er heller ikke ute etter at folk nødvendigvis må like navnet Shelby, men tenker mer på å lufte det for å se hva slags reaksjoner man får liksom... Jeg og vet at om jeg kaller en datter for "Line-Roberta" da, så vil jo hun bli en "Line-Roberta" og sånn er nå bare det liksom... Og Shelby blir jo en Shelby...

Roberta som andrenavn til jente er helt fint. Et bra navnevalg..men Shelby derimot, er vanskelig for meg å definere som et guttenavn. Da bør det stå sammen med et mer kjent guttenavn i tillegg.

Det er ikke ille navn du har kommet frem til altså:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...