Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Mulig det er feil forum å skrive dette på,men tenkte at det kanskje er på dette forumet folk har mest peiling på spørsmålet mitt. Har fått en vanvittig tannverk,og jeg har ekstrem tannlegeskrekk. Får både lystgass og beroligende når jeg går til tannlegen. Ringte tannlegen nå,og han sa at nå som jeg er gravid,kan jeg ikke få noen av delene. Orker ikke dette!! Sist jeg var hos tannlegen uten beroligende og lystgass,endte det opp med at jeg besvimte fordi jeg var så redd. Har annen angst også,og har derfor beroligende jeg har fått av legen. Har unngått å spise disse under svangerskapet,men legen har sagt at dersom jeg begynner å få panikkanfall av en eller annen grunn,så kan jeg fint ta en beroligende - det gjør ingen skade på fosteret. Hvem skal jeg stole på da - legen eller tannlegen...??? Er det skadelig å ta èn vival...??? Pleier å ta 2-3stk før tannlegen,men tror jeg skal klare å holde meg i sjakk med èn....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jeg tror du fint kan ta en vival uten at det har skadelig effekt. Gikk selv på beroligende tabletter og sovetabletter de første seks ukene av svangerskapet. Jeg fikk beskjed av legen at det var misbruk som var farlig (altså unaturlig store doser). Fosteret har det bedre med en avslappet mor enn en som går i anspendt angst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå