Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Del Skrevet 10. mai 2007 Hei, trenger litt erfaringer her jeg... Finnes det noen som har fler enn ett barn med en mann og senere fått barn med ny mann? Dette er nemlig min situasjon. Dette er hva jeg lurer på... Har fødslene av barna/barnet med den nye mannen vært veldig annerledes? Mine tidligere fødsler har vært "enkle, kjappe og greie", gått veldig fort og uten noe komplikasjoner av noe slag... og lurer på om denne fødselen vil bli annerledes pga genene til barnet. Barna mine har vært ganske små, mellom 44 og 49 cm, 2,2 til 3,3 kg... barnefars barn har vært mellom 52 og 54 cm, 3,5 til 4 kg.. Så jeg forventer nesten at dette barnet sansynligvis vil være både lengre og tyngre (også pga fødselvektene til fedrene, far1 46 cm og 3,1 kg, far2 52 cm 3,6 kg). Vekt og lengde er jo en ting å tenke seg til, men jeg lurer så fælt på om fødslen kommer til å ta en ny vending, hehe. Jordmora mi har sagt at barnets gener har mye si for svangerskapet, kvalme og sånt... men hun nevnte ingenting om det også gjelder fødslen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9251523-ny-barnefar-har-det-noe-%C3%A5-si/
MomInUSA Skrevet 10. mai 2007 #2 Del Skrevet 10. mai 2007 Naa har ikke jeg erfaring med forskjellige fedre - men ville bare neve at det kan ha noe aa si paa foedselen hva slags gener babyen faar fra far. Familien min faar smaa barn - vi var alle rundt 3000-3500 og 48-49 cm. Naa var min lillegutt 2950 gram og 49 cm - saa normalt for hva jeg boer faa - men problemet var heller at hodet til babyen var saa stort at det var ikke plass. Mannen min sin familie har veldig stor hode-omkrets, og faar veldig sore babyer med stort hode. Min lillegutt var inne i 95% paa hodeomkrets - har ikke plass til det jeg..... Svigerinnen min (gift med bror til mannen min) har ogsaa endt opp med to keisersnitt og 95% + i hodeomkrets paa sine babyer. Saa det kan gjoere litt forskjell paa foedselen...... :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9251523-ny-barnefar-har-det-noe-%C3%A5-si/#findComment-9258731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå