Gå til innhold

legg kramper om natta!

Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff i natt våknet jeg med den værste legg krampa i leggen.... hadde noen sånn før jeg var 20 uker men så har jeg vært såååå heldig å slippe unda. men i natt var det jævelig.... er det flere???

Fortsetter under...

Skrevet

Heldigvis ikke i natt, men hadde tidligere i uken, og i forrige uke. Er helt forferdelig, Forrige gang måtte jeg krype på badet om morgenen, klarte ikke legge vekt på foten når jeg sto opp, og gikk og haltet resten av dagen. Ikke noe gøy.

Skrevet

mye banan og farris skal visst være underverker:)

Skrevet

jeg har det ofte og det er helt jævlig..Hadde skikkelig krampe i leggen i går,spretter opp av senga og hyler..

Skrevet

det tippset var bra Takk=) skal prøve det. å når jeg tenker meg om så er det lengesiden jeg spiste banan. for en stund siden måtte jeg ha det vær dag.... den skal testes ut =)

Skrevet

Å sliter med det samme....våkna opp med krampe i BEGGE leggene samtidig natt til i går...skjønte ingenting, så det tok lang tid før jeg fikk strukket ut...er fortsatt støl i leggene;)

Annonse

Skrevet

Har selv leggkramper ofte! Skikkelig plagsomt og vondt! Prøver å strekke ut bena når jeg får det, men det gjør så innmari vondt. Au,au!! Har lest et kjerringråd om å tvinne en ulltråd rundt ankelen 4 ganger skal hjelpe. Har ikke prøvd det selv, men kanskje det er verdt et forsøk...

Skrevet

Kjærringrådet med ulltråd funker virkelig. Jeg heklet et litt tykkere bånd som jeg har rundt ankelen om natta, har ikke leggkramper når jeg bruker det.. ;)

Skrevet

Hm, dette må jeg teste ut;)

Skrevet

Ellers kan det også hjelpe å tøye ut muskelen du vanligvis får krampe i før du legger deg om kvelden. Det var rådet fra min fysioterapaut, og jeg har ikke hatt kramper siden jeg begynte å tøye om kvelden. Lykke til

Skrevet

Jeg haapet indelig jeg skulle slippe unna denne graviditeten, men nei da - er naa i uke 31 og begynte med leggkramper igjen for en uke siden. De er bare saa rare da, og jeg har lest at man egentlig ikke vet hva det kommer av at gravide faar disse, og at det er ikke noedvendigvis magel paa noe. En gang fikk jeg krampe baade paa forsiden og baksiden av samme leggen - det var helt forferdelig - denne gang har jeg ogsaa faatt kramper i foten (oppaa rista paa en maate- helt rart) - og denne gang faar jeg ofte kramper paa fremsiden av leggen av en eller annen grunn.

PS! Proevde banan sist - fordi alle sier det hjelper - men nei da - begge gangene jeg spiste banan fikk jeg vaerre kramer enn noen gang!! Skal proeve det er med ull-traad da, hoerest ut som en god ide! :-)

Skrevet

Ja er det ikke vondt?? hiver meg rundt når krampa setter inn.. hadde det først i leggen men nå har jeg har mest i høyre fot.. skikkelig vondt og ekkelt.. skal visst hjelpe med magnesium tabletter så kanskje jeg skal prøve det.. dette blir vel ikke noe bedre!!

Skrevet

Jeg har også hatt mye leggkramper, men det har hjulpet med magnesium og støttestrømper. (det siste fikk jeg anbefalt av jordmora mi)

En viktig kilde til magnesium er nettop...banan! Så det er kanskje ikke så rart at det hjelper? :-)

Annonse

Skrevet

Jeg har leggkramper flere ganger i uka. senest i natt hadde jeg i begge leggene sdamtidig. Jeg har snakket med jordmor og hun sa jeg måtte starte med magnesium tillegg. :-)

Skrevet

Kramper i leggene er plagsomt. Som regel hjelper det å legge beina høyt for min del. Dere som bruker støttestrømper, vil det si at dere sover med dem? Jeg har i alle fall bare kramper om natta.

Skrevet

Hiver meg på denne lista jeg og, vært plaget hele svangerskapet og det er driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitvondt når det står på. Begynner å bli litt stor og (30 uker) så er ikke bare og hoppe ut av senga og ta seg en spaserrunde lenger. Velter meg ut som en dampveivalser, huff:( Godt å lese at det er flere med plager.

Skrevet

Støttestrømpene brukes om dagen, hvis du sitter mye stille (som jeg gjør - sitter foran pc'en 8 timer hver dag..)

JM sa at det kunne hjelpe mot krampene.

Jeg har hørt om ulltråd rundt foten og såpestykker i senga, men jeg må liksom bare le litt inni meg, er det ikke litt for dumt?

Men kanskje om man tror på det så hjelper det? :-)

Det hjalp heldigvis med magnesium og støttestrømper for meg :-)

Skrevet

vet hvordan du har det.. er så plaget av dette og det er såååå vondt. det skal visst hjelpe med d-vitaminer og kalsium. har tatt dette men har ikke blitt kvitt det

Skrevet

huff ikke noe godt det der. men det kommer som regel når jeg strekker meg. men ull tåd å banan og farris skal tesstes ut her =)

Skrevet

Har fått det innimellom både som gravid og ellers.

Det eneste jeg har funnet ut at hjelper er at sambo masserer inn tigerbalsam. 1-2 kvelder og så forsvinner det.. Ihvertfall for et stund..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...