Gå til innhold

Trenger jeg søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Det blir ganske nøyaktig 2 år mellom barna våre. Trenger jeg søskenvogn da? Vi har ikke bil, så hvis vi skal ut på noe så er det buss + gå. Holder det med søskenbrett? I begynnelsen har jo småtten bagvogna og storebror sportsvogna si. Men sambo er en del ute og reiser, så jeg har en del uker i året der jeg blir alene, og da kan jeg jo ikke bruke begge vognene samtidig. Men på den annen side er vi jo ikke så veldig mye ute og farter de ukene der da.

Vet jo at det ikke er noe fasitsvar på dette, men vil gjerne høre hva andre mener.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9250751-trenger-jeg-s%C3%B8skenvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kommer helt ann på hvor lange turer du pleier å gå. Dersom du bare skal en tur på butikken eller andre små turer går det nok greit å bare ha et brett. Men dersom du har planer om lange trilleturer tror eg jeg ville satset på en søskenvogn. Men som sagt, det er jo ingen fasit på det her.

Takk for svar:) Jeg kommer ikke til å legge ut på lange turer de ukene jeg er alene. Men jeg må jo gå frem og tilbake til barnehagen for å levere storebror. Det tar ca. 15 min å gå. Jeg har jo aldri hatt en 2-åring før, så jeg er usikker på om det er greit for storbror og stå på et søskenbrett i 15 min?

Hadde kjøpt meg søskenvogn tror jeg... det er ganske kaldt i vintermånedene, ville nok at min toåring skulle sittet i vognen med god og varm pose rundt seg. Det er kaldt å stå rolig i femten minutter på morgenen spesielt hvis det blåser. Lettere for deg også, du står friere til å gjøre det du har lyst til. Toåringen sover kanskje enda også. Deilig å ha begge i vognen og du kan ta deg fem minutter på senteret med dem begge sovende i vognen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...