Gå til innhold

amming og tilbake i jobb

Anbefalte innlegg

om ca tre uker skal jeg tilbake i jobb. lurer litt på om noenhar noen gode råd å komme med i den forbindelse. er litt usikker på hvordan jeg skal organisere det. har for lang vei til at jeg kan reise hjem i løpet av dagen og amme.

jobber i kommunen så rett på ammefri er ikke noe problem, har verdens beste sjef som har sagt vi skal orden det, så håper det stemmer.

har planer om å pumpe meg slik at pappaen kan gi på flaske når jeg ikke er hjemme. har planer om å amme like før jge drar hjemmenfra om morgenen og med en gang jeg kommer hjem.

men lurer litt på hvordan jeg skal oppbevare den utpumpede melken, vet ikke om kjøleskapet på jobben er kaldt nok og får jo litt problemer med å koke pumpe mellom hver gang. vil det holde at jeg skylder alle deler i godt varmt vann?

håper noen vil svare-

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9250629-amming-og-tilbake-i-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har to timers ammefri er du nede i rundt 5 1/2 time på jobb. Det holder sikkert å pumpe en gang i løpet av den tiden...

Hvor gammelt er barnet?

Jeg ville nok ikke ha satset på å ikke koke om det ikke skal brukes med en gang nesten og da til et stort barn.

tulla rekker å bli 8 måneder før je skal begynner å jobber igjen. tror nok ikke jeg får begynne senere, mulig jeg kan dra hjem litt tidligere. men jobber i hjemmesykepleien så er ikke så lett å tilpasse for må inn til basen for å pumpe. blir dumt å skulle sitte i bilen.

Når barnet er såpass gammelt, ville jeg ikke pumpet mer enn en gang - i lønsjen. Og ettersom barnet ditt helt sikkert spiser annen mat mens du er borte, er det ikke engang sikkert at du trenger ta vare på melka di. Jeg begynte å jobbe igjen før knerten var seks måneder, og den første måneden var det et poeng å ta vare på melka - da hadde han ennå ikke begynt å spise noe særlig, og trengte alt han kunne få. Deretter gikk jeg over til å pumpe ut melka midt på dagen for å holde produksjonen oppe, og ikke mer.

Den måneden jeg tok vare på melka, satte jeg den i kjøleskap. Jeg hadde med en mini-kjølebag og fryseelementer som jeg la i fryseren på jobben. Da holdt melka seg kald til jeg kom hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...