Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du en avdeling med få eller mange barn, eller en småbarnsavdeling vs. en storbarnsavdeling?

Jeg ville foretrekke forholdsvis få barn på enhver avdeling.

Og jeg foretrekker småbarnsavdeling fremfor storbarnsavdeling. Fordi det er mindre hektisk (færre barn, mange som sover middagslur etc) og mindre støyende, og fordi jeg synes aldersgruppen er morsom. Men storbarnsavdeling er også hyggelig - denne aldersgruppens største fortrinn er jo at man kan diskutere ting mer utfyllende med dem etc.

Morsomt å se hvor forskjellige folk er. Jeg trives best på storbarnsavdeling igjen pga at jeg synes det er der det er mindre hektisk og mindre støy..hihi.Men det er vel utfra hva slags erfaring man har gjort seg og hvordan barnegruppene fungerer sammen.

Men det er jo kjempebra at folk foretrekker forskjellige ting :D

Hei.

jeg har jobbet i barnehage i et år nå, "stasjonert" på småbarnsavdeling og synes dette er helt utrolig å få være med på... det å følge disse barnas utvikling er et privilegie å være med på.. vi hadde en gutt på 1 år som for en mnd siden tok sine første skritt.. nesten like stort som med egne barn:) Jeg har og vært litt vikar på stor avd. og synes dette var kjekt også, man kommuniserer på forskjellige måter og får igjen på en helt annen måte enn hos de minste... for mitt vedkommende trives jeg like mye på både stor og liten avd.. _ hver sin alder, hver sin sjarm :)

Jeg har jobbet både på storebarns avdeling og på smabarnsavdeling. Er foreløpig stasjonert på småbarn. Det er to vidt forskjellige ting, og hver alder har sin sjarm syns jeg. Det er mer fysisk tungt å jobbe på småbarnsavdeling siden en må skifte bleier og har generelt mer løfting og bæring enn storbarnsavdeling. Pr i dag ville jeg nok ha valgt storbarnsavdeling, fordi det er på mange måter flere aktiviteter en kan gjøre med dem. Er veldig glad i forming og drama selv, og en del av dette er lettere å gjøre med større barn.

Annonse

Takk for svar, alle sammen:-)

Før jeg spurte hadde jeg inntrykk av at "alle" vil jobbe på store barn, men det fordeler seg ganske jevnt ser jeg:-) Gutten vår begynner på småbarnsavdeling til høsten og jeg håper det er noen som virkelig ØNSKER å jobbe der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...