Gjest Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg var på UL i går og legen sa jeg var 8+0,det stemmer ifølge min beregning også,men så på UL bildet så står det date:09.05.07 (det er jo datoen bildet ble tatt) under der står det:edd:19.12.07,betyr det termindatoen min? jeg har regnet ut at den er den 21.12.07. Jeg regnet ut på babyverden.no sin terminkalkulator,tok utgangspunkt i EL,jeg brukte nemlig tester og vet når jeg fikk positiv EL test. På babyverden telles jo ukene slik. 8+0,8+1 opp til 8+6,9+0,9+1 osv,men hvordan regner legene det ut. Har jeg termin 19.12.07 så er jeg ikke 8+1 i dag men 8+2. Var det noen som skjønte hva jeg ville frem til eller? følte at det bare ble rot....
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Det finnes ulike måter å regne på.. erfaringsmessig er den på ul den strengeste... men også mener legene selv at det er det sikreste.. du kan jo ikke selv vite akkurat når egget festet seg.. TIPS; forbered deg på den datoen som er lengst unna først som sist, det får du kreditt for senere...
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 så jeg skal forholde meg til 21.12.07 og ikke 19.12.07? tenkte det i utgangspunktet,er ikke så mange dager som skiller,men nå i starten så teller jo hver dag,ivertfall for meg. Skal på UL igjen den 25..5,så jeg får spørre mer da.Blir jo helt koko av å telle uker og dager. Så jeg ser frem til 2 uken i juni(uke 23 på kalenderen) det er i den uka jeg er 12 uker.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Ja, jeg forstår deg veldig godt! De regner ikke ut termin før mellom uke 17-19.. da er babyene ca like store! jeg har alltid fått utsatt termin en uke ift min egen beregning.. men har liksom holdt en knapp på min egen.. når alt kommer til alt, kommer babyen akkurat når hanselv bestemmer.. termin er bare et lite gjennomsnitt, sjanseberegning..
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Man sier at man skal nyte svangerskapet og kose seg,men de første 3 mnd er det ingen kos med synes jeg,eller 2 mnd,siden vi allerede er 1 mnd på vei når vi får vite at vi er gravide. Det er 8 laaaaaaaaaaaaange uker.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå