1 gull i magen Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg er 12 uker på vei imorgen, og har noen spørsmål jeg lurer litt på. Synes jeg hovner så lett opp i føttene, men lurer på om det kan ha noe med at jeg er gravid.. Jeg har jo vært gravid før, men det er igrunn 13 år siden, og må si at ting er blitt litt borte fra den gang.. Synes kanskje det er litt tidlig å få sånne plager. Det andre jeg lurer på er om noen vet ca når man "pleier" å få bekkenløsning? Jeg hadde litt sist, men ikke mye(var bare 20 da, og kroppen var mye friskere enn nå), men synes jeg har noen symptomer på å få det tilbake, men jeg vil ikke at det stemmer.. Jobber 80% og merker det godt etter en arbeidsdag at både korsrygg og bekken verker, men håper det bare er for at leg er sliten... Håper noen kan svare meg..
susse Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Hei på deg! Det kan godt tenkes at grunnen til at du hovner opp i beina har med graviditeten å gjøre. Det er forsåvidt tidlig å starte med vann i kroppen men det er ikke dermed sagt at det er umulig. Jeg vil anbefale deg å begynne å bruke støttestrømper. Det kan også være med på å forebygge mot åreknuter. Du får kjøpt det på apoteket. Det er også viktig at du sitter med beina opp i perioder. Når det gjelder bekkenet ditt kan disse plagene komme når som helst. Du har jo de som er flergangsfødene som merker at de har blitt gravide igjen ved at de får plager i bekkenet. Jeg begynte med bekkenløsning når jeg var 13 uker på vei. Jeg trodde også at dette var for tidlig så jeg protesterte først når legen sa at det var det det var. Hvis du har startet med slike plager er det viktig at du kommer i gang med fysioterapi, gjerne også med veiledet trening, slik at du kanskje kan få stagnert utviklingen litt. Det er også viktig at du tar hensyn til de signalene som kroppen gir deg og ikke press deg til å gjøre ting når du har vondt. Håper dette kanskje hjalp litt. Klem
1 gull i magen Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2007 Tusen takk for svar. Skal til legen til uka, og da får vi se hva han sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå