Alvilde<3 Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Skal bestille time hos legen. Har veldig lyst på innvendig ul slik at jeg kan slappe av etter å ha sett hjerte banke ettersom jeg mistet sist gang.
jente08&jente2010<3 Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 jeg skal på ultralyd imorgen. er i uke 6:) så håper på å se hjertet banke:) for å berolige meg selv:) men kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt...ettersom jeg ikke vet det:) men håper på å se det:)
Life is a gift Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Hvordan fikk du deg ul så tidlig...kan en bare be om det altså? (trodde en måtte vente til sånn ca 15-16 uke jeg).
AnneTe Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Hei Jeg har vært på innvendig UL idag - får tett oppfølging i dette svangerskapet pga flere aborter. Jeg er nå 7 uker på vei og embryo er 1 cm og vi så hjertet slå kjempefint!! Klem
april d. Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Jeg krysser fingrene for deg! Skriv hvordan det gikk, da, er du snill!
jente08&jente2010<3 Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 jeg tar det privat via volvat. det offentlige er veldig tregt og dårlig oppfølging. tar du det privat, får man det man betaler for:) er veldig spent:)
Alvilde<3 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2007 Takk for svar! : ) Koselig og betryggende å se hjerte så tidlig da. Jeg å vil!! ; ) Skal ringe i morgen for å bestille time. Offentlig går jo også an ja. Betaler villig mange hundre kroner for å se spira MED hjerte ; )
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 I mitt forrige svangerskap så vi hjertet slå allerede 5+2 (!!). Er gravid igjen nå og skal på UL neste uke; da er er jeg 6+2, håper virkelig vi ser et bankende hjerte da!!
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Jeg var til tidlig ultralyd i uke 8 fordi vi har hatt prøverørsbehandling og da fikk jeg se et lite hjerte banke. Skal visst være mulig å se det fra 6 fullgåtte uker, så da jeg var til ul. i uke 5 ble jeg noe skuffet. Lykke til :-)
Teltpluggen Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Skal på UL om et par uker (Vet ikke helt dato enda) Men håper inderlig på å få se et hjerte da:) Mistet i MA i desember så legen spurte om jeg ville ha tidlig UL:)
amy_de Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Må man ha ul for å registrere hjertelyd?Kan lege/jordmor høre det på annen måte?
2 søte små:-) Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Jeg var på ultralyd i uke 6, da så vi hjertet banke fint og fort. Skal på nytt i morgen, er da i uke 8. Er veldig spent siden forrige svangerskap endte i MA. Da hadde hjertet stoppet i uke 7. Jormor kan nok ikke høre hjertelyden så veldig tidlig, men når er jeg usikker på..
121081 Skrevet 13. mai 2007 #13 Skrevet 13. mai 2007 Hei! Jeg hører egentlig til på 2 trimester,men måtte bare inn her en tur og:) Jeg var på innvendig UL da jeg var 6 uker og 5 dager på vei. da var den lille 1,8 cm og hjertet banket:) Det var godt å se! Jeg fikk høre hjertelyden da jeg var 14 uker og 5 dager på vei... Skal på UL 18 mai, da er jeg 19 uker og en dag. Det blir stort!! Håper det står bra til der inne i magen...
elimor Skrevet 13. mai 2007 #14 Skrevet 13. mai 2007 Ved mitt forrige svangerskap fikk jeg høre hjertelyden hos legen etter 10 uker, uten bruk av UL. Dette var visstnok ganske tidlig, så jeg måtte overtale ham til å lytte på magen min... Dette kan også jordmor gjøre, og det er noe som gjøres ved hver kontroll, ihvertfall etter ca 14 uker.
Life is a gift Skrevet 13. mai 2007 #15 Skrevet 13. mai 2007 Jeg skal på første kontroll når jeg er 9 uker på vei (hos legen). Kan jeg forvente at jeg får høre fosterlyden (hjertet banke) da??? Alle snakker om UL, derfor jeg blir litt forvirret se.
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 13. mai 2007 #16 Skrevet 13. mai 2007 legene sier det er unormalt og høre hjertelyden tidligere enn uke 12.så ofte derfor man ikke går på den første kontrollen før rundt uke 12. i mitt forrige svangerskap hørte jeg den hos legen i uke 11 og da holdt han på i ca 15 min for og finne den.da jeg uken etter skulle til min fast lege på min første kontroll fant han ikke hjertelyden og det bar rett inn til ul på sykehuset.men alt var heldigvis helt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå