Gå til innhold

Var dette morkakeløsning?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg våknet en morgen av at vannet gikk. Men da jeg kom ut av senga så rant det masse blod ut og den var en kjemperose med blod i senga.

Blødde masse på vei til sykehuset. Bindet jeg hadde på meg var gjennomtrukket av blod og det hadde blødd igjennom bukse og dyne jeg lå på da jeg kom inn i mottagelsen. Bindet hadde jeg da hatt på meg i toppen 10 min.

Babyen kom med KS og det viste seg at det manglet en bit av morkaka. Denne lå hjemme i senga. Fikk og kraftige blødninger fra morkakesåret i livmoren.

Jeg var så totalt omtåket i dagene etter at jeg ikke husker hva som har blitt sagt ang hva som egentlig skjedde.

Hadde ikke vondt fra jeg begynte å blø til jeg fikk høre hjertelyden men da kom riene.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning på slutten (3+ i prot i urin,høyt BT osv) men JM mente dette var helt normalt på slutten. Fikk og diagnosen "for mye fostervann". ca 3-4 liter.

Hva var egentlig dette?

Fortsetter under...

sikkert morkake svikt, svangerskapsforgiftning gir ofte det. uansett er ofte for mye fortervann en indikasjon på at morkaken begynner å svikte, eller for lite vann. dette kan skje både med og uten blødninger. men en blødning trenger igjen ikke bety morkakesvikt i seg selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...