Gå til innhold

November: Jeg blir gal snart. Laaangt

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg bør lære ungen å sovne selv, og jg vet det er min egen skyld at det er blitt slik. Men jeg synes jeg bruker hele dagen og hele kvelden på at han skal sovne. Før var han så flink som sovna selv på kvelden, men det skle helt ut.

På dagtid triller vi så han skal sovne. jaja mamman får i allefall rørt på ræva. Sjelden vi må trille så langt. Når han først sovner, så våkner han etter 30-45 minutt som regel. Er jeg heldig sover han i 1,5 time. Da blir jeg så forundra at jeg får ikke gjort noe uansett.

Så er det kvelden da. Han får grøt i 6-tia, stell og pupp og stuptrøtt før halv 8. Sovner som regel ved puppen, men hender han sovner selv da. Så våkner han etter en time, og i de siste kveldene har han våknet mange ganger på kvelden. I kveld har han vært våken 3 ganger til nå.

På natta våkner han for mat, men ikke besandig han roer seg og sovner. Helst vil han sove i arma mine. I natt var han våken i en time, men da var han i allefall rolig i egen seng, så jeg fikk duppa litt. Men det hjelper ikke meg så mye.

Vurderer å prøve 2nj sin metode, men kjenner jeg trenger litt overskudd for å starte og. Skal reise og besøke et vennepar i helga. Har virkelig gleda meg til å være litt sosial både på dag og kveld. Men nå gruer jeg bare. Har mest lyst til å avlyse hele greia.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Men måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9247559-november-jeg-blir-gal-snart-laaangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vet jeg alt om....... Vår eldste var rett og slett et mareritt når det kom til søvn, de første 4 månedene. Da han var 3 mnd var vi så slitne og lei at vi rett og slett ikke orket mer. Fant ei bok på internett som vi bestilte og mannen satt seg ned og leste, og så satt vi igang med pick up, put down på kvelden og natta. -Og det funker altså. Men det er slitsomt å stå sånn og ta opp og ned i 1 eller 2 timer, men det er jo bare de første gangene, så går det raskere og raskere og så går det plutselig helt greit å legge han i senga om kvelden og han sovner av seg selv. Vi hadde vel ikke akkurat noe overskudd å ta av, men var vel det at vi var så lei og slitne at vi mobiliserte alt vi hadde igjen av krefter og med en litt fandenivoldsk innstilling, så greide vi det. :)

Prøvde det litt på dagtid også, men det hadde jeg ikke ork til, så på dagen var vi avhengig av å trille han i søvn. Etterhvert som han ble eldre kunne vi bare trille til han sovnet og så sov han en time ca (sjelden mer)

Nå har jeg fått en som er helt motsatt da. Veldig rolig og sovnet av seg selv fra dag 1. Vi var jo forberedt på å gå igang med diverse tiltak denne gangen også, men har ikke hatt brukt for noe hittil.

Var jo mange som lurte på om vi var riktig bevart som gikk igang med nr 2 så raskt (15 mnd mellom), men vi tenkte som så at værre kan det ikke bli og det er jo bare noen måneder det gjelder uansett.... ;)

Husker ofte jeg grudde meg til å dra på treff og besøk osv fordi gutten var så vanskelig å få til å sovne. De andre barna ble lagt i bagen og sovnet eller satt på mammas fang og sov, mens min gutt bare ble overtrøtt og hylte og greide ikke finne søvnen før vi takket for oss og trillet hjem.....

Håper dere finner ut av det. Lykke til. :)

Takk for svar:) Godt å høre solskinnshistorier. Skal gå igang med metoden din. Men tror vi venter til over helga, når vi er hjemme igjen. Hvis vi ikke bare blir hjemme. Er ganske sikker på at han våkner mindre om han sovner selv da...

Vi har det slik også, han nekter å sove på kvelden, han sovner gjerne 19.00 men bare for en time. Og er da våken til 23- 24 og kan drøye det til 01.00 også. Og gjerne bare sove to timer.

Forferdelig slitsomt og jeg har falt i fellen ved å amme han i søvne.

Alle mener jeg bør la han gråte til han sovner av seg selv for jeg skjemmer han bort.

Men vil ikke ha noe skrike metode, men må innrømme at jeg begynner å bli litt desperat nå .

Har hatt samme rutiner siden han var to mnd , han er 6 mnd nå, men det har ikke hjulpet på søvnen, syns det bare har blitt værre jeg.

Hvordan fungerer denne pick up put down...er det så enkelt som det høres ut eller bør jeg kjøpe boken ? Hva heter den ?

:=)

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9242229

Les hva 2nj har skrevet her. Jeg tror jeg må prøve den metoden jeg og. I allefall før det blir noe skrikemetode. For det har jeg ikke noe lyst til. Heldigvis sovner guttebassen her i armene våre igjen, når vi tar han opp. Før var han våken i flere timer, som din. Den uvanen (for jeg tror det var uvane) plukka vi vekk med å bruke vogna, og vugge i det han holdt på å våkne. Var bra ei stund...

Vi har benyttet oss av metoden til 2nj.

Stod ved sengen til snuppa i nesten 2 timer første kvelden, plukket opp og la ned, plukket opp og la ned, til slutt skjønte hun tegninga og begynte å hyle hver gang jeg forsøkte å legge henne ned, men vi bare fortsatt.

Alt kvelden etter var tiden halvert.

Til slutt gikk det som smurt.

Vil bare advare om at det er utrolig slitsomt, vær forberedt på det, jeg gråt hver kveld etter at hun til slutt hadde sovnet, men det var søren meg verd det.

Nå sliter vi på kvelden igjen, hun legger seg greit på kvelden, men våkner etter en time og hylskriker.

Vi har da gått inn til henne, pakket henne inn i dynen igjen, gitt henne kosekluten og sagt at vi elsker henne og så gått ut, har ikke løftet henne opp av sengen, 2-3 ganger har vi gått inn og så har hun sovnet igjen. Nå skriker hun litt og sovner rask av seg selv uten at vi trenger gå inn til henne, men jeg står jo selvsagt i døren og følger med litt da...hehehe.

Jeg legger henne i sengen sin på dagtid også nå, legger henne ned og pakker henne inn, må inn noen ganger og rette på henne for hun har kavet litt rundt, men hun sovner greit, men sover aldri mer enn 30 min sammenhengende på dagen. det har hun alsri gjort.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...