Krøvvel Skrevet 9. mai 2007 #1 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg jobber nå i en 12, 91 % stilling, men tar ekstravakter slik at jeg jobber myer mer, pluss at jeg studerer. Erferdig med studiene nå. I juli blir stillingen min økt til 22%. I august begynner jeg muligens i en 100% stilling. Termin i begynnelsen av januar. 1. Når det står på NAV at man må ha jobbet i 50% eller mer for at far skal få permisjon, gjelder dette kun faste stillinger eller vikarstillinger i prosent? Hva med alle ekstravaktene jeg tar? Teller de ikke? 2. Selv om jeg ikker begynner i den 100% stillinga før august, har jeg da likevel rett på fødselspenger siden jeg har jobbet før? 3. Hvis jeg ikke får den stillinga men bare fortsetter i 22% vil jeg da få fødselspenger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9247194-jeg-trenger-litt-hjelp-fra-dere-superm%C3%B8dre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #2 Del Skrevet 11. mai 2007 1. Det går på om du er i min. 50% stilling når du går ut i permisjon..og er uavhengig av om du er vikar eller fast. Ekstravaktene vil kunne telle med. Det er din arbeidsgiver som fastsetter reell stillingsprosent og hva som er din representative inntekt. Dersom du arbeider mye ektra skal dette telle med. 2. Ja, kravet er at du må ha vært i arbeid eller likestilt aktivitet i 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjon. Men du vil få permisjon i forhold til stillingen du jobber i når du tar ut permisjonen. 3. Så lenge 6 av 10 mnd - kravet er oppfylt og du tjener 1/2 G eller mer pr. år (dvs. ca. 31.000,-) har du rett på foreldrepenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9247194-jeg-trenger-litt-hjelp-fra-dere-superm%C3%B8dre/#findComment-9263257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå