Gå til innhold

Hei alle sammen :)

puusekatt

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hengt her på forumet ei stund, men ikke vært så veldig aktiv.. har fått intrykk av at det er mange her inne som kjenner hverandre, så fant ut at hvis jeg skulle bli kjent med noen så var det vel ikke noe bedre enn å lage et innlegg der jeg kunne presentere meg selv litt.. og håpe på at dere andre følger opp, og presanterer dere litt dere også ;-)

Jeg er ei jente på 18 år fra nordland, som blir alenemamma i november:) Har termin den 28. - er altså inne i 12.svangerskapsuke nå! Håper å bli kjent med dere her inne, for det virker som en fin gjeng, og det er jo godt å ha noen i samme situasjon å snakke med..!

Ha en fortsatt fin kveld, klem til alle flinke tøffe jenter som tør å gjennomføre dette alene! :D

Fortsetter under...

mm med colasmak:)

ååh da kan du vente deg skikkelig matlyst å, hehe lagt på meg 22 kilo jeg:)

i starten hadde jeg ingen matlyst men ikke kvalme heller, litt blødninger som skremte meg ganske men som viste seg å ikke være farlige:)

ellers har jeg rett og slett hadd ett ganske greit svangerskap , litt halsbrann, en nerve i klem i foten og litt sliten rygg og vann i kroppen:)

mange skjær i sjøen ang barnefar da men:)

lyst å fortelle hvordan du fant ut du var gravid og bestemte deg for å beholde osv?:) er så spennende å høre folks historie på det:)

Annonse

Hehe, bra at du har hatt et relativt greit svangerskap da:)

Jeg forteller gjerne! Var på påskeaften faktisk, jeg våkna om morran og ble liggende i senga og tenke på at det egentli var litt rart at jeg ikke hadde fått mensen enda.. var over en uke siden den egentli skulle ha kommet. Men, hadde hatt mye menssmerter - noe jeg er plaget med - så jeg hadde tenkt at det var sikkert ikke noe å bekymre seg for, selv om jeg ikke hadde begynt å blø.. men fant ut at jeg kunne ta en test, hadde en liggende i nattbordskuffa, som ble kjøpt i et øyeblikks panikk en gang tidligere, men som jeg da slapp å bruke. Sto opp, var helt stilt i huset, for alle andre enn jeg var på hytta.. så jeg tok testen, først var det jo bare en strek, så jeg var glad og fornøyd - skulle jo bare ta testen for å "roe meg ned" ... men da jeg snudde meg tilbake og skulle ta opp testen for å kaste den så lyste det to soleklare streker mot meg! Holdt på å svime av ;) Min første rasjonelle handling var å ringe ei venninne, før eg gikk og rydda kjøkkenet.. Fikk tatt enda en test senere på dagen, som viste samme resultat.

Ble jo mye styr da, fortalte barnefar det med en gang, og han var like sjokkert som meg.. mine nærmeste venner fikk også vite det.Etter en ukes tid fortalte jeg det til mamma og stefaren min : ) Alle tok det jo relativt bra, men etter å ha fått tenkt seg om så ble det ikke lagt skjul på at de mente jeg burde ta abort.. men etter å ha tenkt meg masse om og overveid alt, så bestemte jeg meg for at jeg vil beholde. Har alltid tenkt at jeg ville ha barn tidlig. Har en søster på 3 som jeg har hatt utrolig mye ansvar for fordi mamma har vært syk og mye sengeliggende, så sånn sett har jeg mye erfaring - har vært ekstramamma i 3 år allerde.. Nå begynner endelig folk å akseptere valget mitt, og tilogmed glede seg sammen med meg :)

Når det gjelder barnefar, så er jo det en veldig komplisert sak.. graviditeten kom ekstra overraskende siden jeg har gått på p-piller! Og for alle rundt oss var det et lite sjokk siden jeg og barnefar gjorde det slutt i fjor sommer, og veldig få egentlig var klar over at vi hadde hatt kontakt nå i vinter:P Menmen, vi får vente og se, hva som skjer med meg og barnefar og hele greia. Akkurat det er vel en annen historie enn hvordan jeg fant ut at jeg var gravid osv ;)

hehe, dette ble langt gitt! hva er din historie "tigern med lucas.." ?

Og til deg fisken med prinsessa i magen, hei! gratulerer med at det har ordna seg med barefar da, det er jo kjempeflott :) lykke til med jenta!

Annonse

skjønner.. jeg skal prøve å fullføre, men vet ikke om det kommer til å gå. Jeg kommer til å ta de fleste fagene som privatist, og dessuten er skolen veldig flink når det gjelder å legge til rette. Kjenner ei som går siste året nå, og som fikk baby tidlig i år, og hun trenger nesten ikke møte på skolen i det hele tatt - bare innimellom for samtaler og for å få hjelp med ting hun måtte slite med fagmessig, og så må hun ta eksamen da, og bestå :-) Pluss har heldigvis ganske mange som etterhvert har sagt at de kommer til å stille oppe og hjelpe slik at jeg skal få lest - besteforeldre og slikt, så jeg skal iallefall prøve :)

så bra folk er mere positive nå da:)

jeg hadde i flere år trodd at jeg ikke kunne få barn siden jeg alltid hadde hatt slik flaks, hadde ikke brukt p piller eller noe annet på tre år og ikke blitt gravid så var jo sikker jeg på at jeg var steril:P dumme meg :)

blir sikker litt langt dette men:

var hjemme hos mamma og lillebror laga seg popcorn, plutselig ble jeg kjempekvalm av lukta.. tenkte liksom at nei nå var det gjort men samtidig ville jeg ikke tro på det, var hos lege dagen etterpå så tok en test for sikkerhets skyld, den var negativ faktisk..selv om jeg følte at noe var annerledes med kroppen min så var jo testen negativ.. men ti dager gikk og jeg fikk ikke mensen selv om jeg som du hadde slike "menssmerter" :)

så en kveld skulle jeg ta test igjen da.. jeg var på badet og vennina mi på stua mi.. jeg ropte på henne og spurte om det blå krysset betydde at jeg var gravid.. kunne liksom ikke tro det... hun begynte å hylflire og hyle du er graviiiid.. veldig morro ikkesant...:P

mamma ville jeg skulle beholde så hun ble kjempeglad når jeg sa jeg ville beholde.. tok meg ikke mange dagene å bestemme meg:)

Men det sto mellom to gutter først faktisk.. var en som jeg drev på med og en one night, ingen av de ville jeg skulle beholde selvfølgelig.. etter ul og ny termin vet jeg nå hvem faren er heldigvis:)

det var den korte historien:)

hehe vi har fått gjennomgå så ofte av diverse anonyme for at vi raider forumet men herregud vi har det jo koselig og anonym virker som har gitt opp å klage over det:)

hær inne skal man kunne snakke om både godt og vondt, så lenge folk får svar på det de lurer på har det jo ikke noe å si at vi ender med å skravle litt msnaktig i trådene til slutt:):)

:):) liker den gjengen vi er blitt hær inne og alle nye er varmt velkommne inn i den gjengen uansett farge,alder,legning og alt sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...