Gå til innhold

Har dere hørt hjertelyden til spiren?

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig kan jordmor finne hjertelyden? Jeg er klar over at dette er individuelt, men når hørte du den første gangen? Jeg er 11 uker på vei nå og skal til jordmor på fredag. Håper så veldig at hun finner den! Tror jordmor hørte den ca uke 12-13 sist. Kanskje jeg må finne fram svangerskapspapirene mine fra forrige gang å se...

Fortsetter under...

Det kommer ann på hvor fosteret ligger og kor mye man har på magen=) men etter uke 12 bruker de å finne det... skal til jordmor 29 mai håper hun finner den da=) lykke til og håper du får høre hjertelyd... den beste lyden som finnes=))

Ved vaginal UL kan de finne den fra uke 6.

Legen min sa at med sånn han har (utenpå UL med lyd) finner han den av og til fra uke 10, men alltid fra uke 11!

Så da finner dere den nok=) Lykke til!

Annonse

Jeg er 11 uker på veg nå, og var hos legen og fikk det konstatert i dag. Spurte henne om det med å høre hjertet, men ho sa at det ikke var noen garanti for at jeg skulle høre det, så vi gjorde ikke forsøk på det heller. Forrige gang var jeg noe lenger på veg (vet ikke helt hvor langt) da jeg fikk høre hjerteslag for første gang, men det var en enorm opplevelse - og en bekreftelse på at det var noen der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...