Gå til innhold

Fikk ikke galleblæreoparsjonen pga grav..


2 tette - med flette

Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med de fra sykehuset nå..

Mange som har fortalt meg her inne at man kunne ta opperasjonen selv om man er gravid, inntill uke 22..

Ringte og fortlate at jeg var gravid og lurte på hvordan det var, og de sa de ikke ville operere fordi det økte risikoen for at jeg ville miste igjen..

 

Også jeg som var SÅ forberedt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jøss, hos meg så var det ingen spm om operasjon eller ikke. Det var ikke et valg slik jeg forstod det. Dette var rart. det gikk kjempe fint med meg og babyen min under operasjonen, barnet mitt fikk ingen men av det. Nå må du bare være superflink med det du spiser, ikke noe med høyt fettinnhold, da blir anfallene tøffere. Hva sa de om hvilke smertestillende du kunne ta da, for det vil du trenge med gallestein, det er jo sinnsykt vondt. Nei, jeg ville ha ringt og forhørt meg en gang til, helst med noen andre. Det var ikke en sykepleier elelr en i resepsjonen du snakket med da? - og ikke en lege? Evt lag deg en time hos fastlegen og legg frem problematikken igjen. Lykke til. unner ingen å gå med gallestein smerter i 9 mnd altså!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg reagerte veldig på det jeg og..

Først så ringte jeg til sykehuset så var det en sånn resepsjonist som tok tlf, hun skrev det ned og sa hun skulle snakke med lege og ringe meg opp igjen..

Så ringte hun i dag og sa at de ikke ville gjøre det på meg med mindre det ble helt krise siden jeg har mistet 2 ganger før, og en operasjon øker risikoen for abort..

 

Hun sa ingeting mer liksom, det eneste hun sa var at jeg skulle ringe igjen når jeg var klar igjen..

Ble litt oppgitt, for slike anfall er ikke gode nei.. Kan liksom ta noe paracet eller noe, men skal jo helst ikke ta så mye av det..

Får ringe legen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet hjelper jo ikke en dråpe på dissse type smerter!! Nei, ta å ring fastlegen din igjen. Det var aldri spm om jeg hadde mistet før denne operasjonen, og jeg hadde da erfart en MA i uke 22 med dødfødsel og you name it ett år tidligere. Ingen som sa noe om risiko for abort ved operasjon. Det de snakket om var at jeg fikk en gammeldags narkose som de var mer sikre på, og hadde forsket endel på. Denne narkosen ville føre til at jeg ble mer kvalm og uvel enn den nye narkosen.

 

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener de at du skal fortsette med de smertene??

 

jeg gikk i 8 mnd me slike smerter før de fant det ut..til slutt trodde jeg at jeg skulle dø..da tok de virkelig sak i det og det var rett på operasjonsbordet....det var rett og slett et helvete.sorry uttrykke men unner deg ikke og gå så¨lenge med galle smerter nei.

 

er du veldig plaget også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får anfall hele tiden, tilogmed om morningen når jeg ikke har spist..

Jeg har gått og hatt kjempe vondt ganske ofte i godt over 1 år, men siden jeg har en nyresykdom i tillegg, så har alltid legene tatt det for gitt at det var der jeg hadde vondt, men de fant det ut på sykehuset forrige gang jeg var gravid, for de trodde det var nyre greier og fikk masse masse medisiner, men det hjalp jo ingenting, så fant de det ut til slutt da, og fikk derfor henvisning fra legen på sykehuset, så jeg synes det er veldig rart..

 

SKal ringe fastlegen min idag og høre hva han sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...