Gå til innhold

studere med ammende beibi?

*RosaliTa*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går kjempebra, men man må være innstilt på at det kan bli litt stress. Kommer ann på hvor mye du må lese og hvor ofte du skal på forelesning.

Jeg født i begynnelsen av semesteret, og var på Blindern en uke etter fødselen. Mannen min hjelp meg mye. Han ble med meg og babyen til Blindern, og jeg ammet i pausene. Etterhvert pumpet jeg meg, og det var nok litt mer rolig både for meg og babyen. Måtte ha med pumpa på Blindern.

Når det gjelder lesing, måtte jeg benytte enhver anledning jeg hadde til å lese. Når jeg ammet om det var dag eller natt, satt jeg keg med pensum samtidig. Leste pensum mens jeg lagde middag, på do, på sengen, på kjøreturer, mens jeg ventet på legekontoret... osv.

Kommer til å studere når den nye babyen kommer også, men har redusert til 10 studiepoeng pr semester. Her lest mye av pensum allerede. Har lyst til å ha tid til babyen også. Dette er siste gang en baby kommer ut av meg, så jeg vil nyte hvert sekund av babytiden.

Lykke til

vær obs på at enkelte høgskoler/universitet ikke godtar at du har med baby på forelesninger etc,

undersøk dette på forhånd.

Høgskolen i Vestfold godtar ikke, og Høgskolen i Telemark godtar bare yndlingsstudentene sine..;-)

Lurer på om de hadde innført nye regler i Agder også?

Uansett lønner det seg å høre med institusjonen, ha en ordning som hun over her nevner (at mannen kommer med baby i pauser, feks) eller et studium med mye selvstudie og lite obligatorisk oppmøte.

lykke til:)

Annonse

jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene fra det første svaret du fikk, altså at det går greit men for en jobb..Jeg tok ingen permisjon, far tok alt, han var med på Blindern, ventet utenfor på eksamen, ammepauser under eksamen (med en nysgjerrig pensjonist over skulderen som lurte på om jeg kanskje hadde skrevet noe inni ganen på sønnen min?...litt merkelig situasjon!) Det positive med det hele er jo at jeg nesten er ferdig med masterstudiet nå, og hadde ikke vært så langt uten denne perioden. Men for meg er det flere negative ting enn positive, jeg merket først etterpå at jeg ikke hadde tatt hensyn til at jeg faktisk hadde blitt MAMMA for første gang, og at jeg skulle ha hatt tid og ro til å nyte det!!! Som student har man jo den evige dårlige samvittigheten, og det er ikke godt midt oppi en ny tilværelse. Jeg venter min andre om 13uker, skulle egentlig fullføre oppgaven til jula, men tar permisjon og leverer heller mot sommeren. Nå skal jeg nyyyyte babyen, ha tid til å være med på barseltreff(som selvfølgelig er på formiddagene) og ikke ha dårlig samvittighet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...