petrinesnuppa Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 jeg tok en test idag, og som venta, siden mensen har vært laaangt borte, så var den positiv. så leser jeg at man ved første legetime må ta blodprøver. hvorfor må man det??
2 tette - med flette Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Men MÅ ikke, men de fleste gjør det for å sjekke blodlagrene, vitamin mangel ol, noen også for hcg nivå i kroppen
petrinesnuppa Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2007 skjønner... takk for svar.. jeg har så sprøyteskrekk at på skolen når vi skulle sette sprøyter på hverandre, så nekta de å stikke meg, fordi jeg var så nervøs.... håper jeg kan slippe, men etter en fødsel tåler jeg vel det meste.. sykeste dagen i mitt liv dette her.. hmmmm...
2 tette - med flette Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Det er sikert lurt å ta en blodprøve i løpet av svangerskapet, men det vet jo legen din best Sykeste dagen i ditt liv ? Fant du ut idag ?
petrinesnuppa Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2007 ja.... fant det ut i dag.. hadde jo egentlig regna med det når ikke mensen kom. men det er en ting å si at babyer er søte og slikt, men når jeg selv skulle ha.. satt i 1 time å grein, men sambo synes jo det er FANTASTISK. så jeg er heldig der da. han ønska ikke abort heller. det er jo egentlig litt godt da. jeg tviler på at jeg hadde takla det. så etter terminkalkulator er jeg 4+6 på vei.. skulle jo søke jobb i oslo og har nettop kjøpt oss ny leilighet. håper virkelig at jeg får jobben, men er jo redd for å skuffe den nye sjefen. men det går vel bra tilslutt da..
2 tette - med flette Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Det er jo bra dere har leilighet da Vi leier faktisk bare vi, men vi har planlagt dette i 2 år da..
petrinesnuppa Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2007 Da er det jo kjempeflott at dere fikk det til da!! Gratulerer. Er det din første, og er du langt på vei da? Spennende å høre!
2 tette - med flette Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Ja det er min første forhåentligvis Har mistet 2 ganger før. så håper på det beste.. Er ikke mer enn 4+6 i ddag..
petrinesnuppa Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2007 Da er du jo helt prikk lik meg da!! Så morsomt!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 De tar også blodprøve for å sjekke om du er vaksinert mot rødehunder og meslinger og en til jeg ikke kommer på. MMS-vaksinen.
Niem og Patrick Skrevet 9. mai 2007 #11 Skrevet 9. mai 2007 Var til min første legetime i dag, og sykepleieren sa de sjekket: -Blodprosent -Om jeg har hatt røde hunder -Om jeg har Hiv Åsså var det en ting til, tror kanskje det var jernlager eller noe i den dur.. Forsto det slik at de skulle sjekke blodprosenten ved hver legetime fremover..
..., Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Legen min fortalte at dersom man ikke tok HIV testen ville de ta forholdsregler under fødselen som om man var HIV-smittet. Tror nok jeg fortetrekker en blodprøve framfor jordmor med maske og vernedrakt...
elimor Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har alltid blitt litt svimmel av å ta blodprøve, spesielt når jeg er gravid, p.g.a. veldig lavt blodtrykk. Men det går alltid bra, jeg må bare be om å få ligge mens de tar prøven.
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 De sjekker også for syfilis. Det er også viktig å vite om mor er rhesus positiv eller rehusus negativ. Du må nok belage deg på blodprøve for både din egen skyld og ikke minst barnet. Det er bare et lite stikk og du kan se en annen vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå