Gå til innhold

Tidligere ul ??


2 tette - med flette

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har mistet 2 ganger det siste året.. Prøver fortsatt på vår første..

Er bare 5 uker på vei da.. så smyger meg inn i uke 6 imorgen, men så lurte jeg på om noen som vet hvor man kan få tidligere ul ?

 

Legen min er super kjip kar som ikke har noe som helst peil på graviditet, og det er jo så sykt lange køer hos gynekologene..

 

Vil gjerne vite tidlig om det skulle gå dårlig, er så kjedelig med ma når den har vært død i flere uker uten at du har visst det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner deg godt,jeg har selv en MA bak meg (feb i år),da jeg ble gravid igjen ba jeg om tidlig ul,legen var grei og søkte sykehuset om det,jeg fikk time 25.5, er da 10+2,men det ble enda tidligere ul på meg,etter en stor blødning i går kveld,så fikk legen meg inn på ul i dag (hadde faktisk min 1 kontroll til legen i dag)så jeg ble sendt på ul,der fikk jeg se den lille og at hjertet slo. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha krevd en tidlig ul,særlig siden du har 2 aborter bak deg. Ikke gi deg,men stå på! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg er 8+0 i dag. Ser man hjerteaktivitet i uke 8-9 øker sjansene betraktelig for at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå :)

Gratulerer da.. har ikke sett noen av spirene mine sine hjerter slå :(

 

Skulle egentlig ta en galleblære operasjon 31. mai, og håpet jeg skulle få en ul i sammenheng med den, men så ringte de fra sykehuset og sa de ikke ville opperere pga risikoen for å miste igjen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo bra at de utsatte operasjonen da,men du kommer vel til å ringe legen å mase om en tidlig ul,sett deg inne p kontoret hans å stortute å si at du nekter å gå før du får en tidlig ul, på brevet jeg fikk fra sykehuset om ul så tror jeg det faktisk sto at av helsemessige årsaker så hadde jeg rett på en ul,dette var det legene på sykehuset vurderte min situasjon til og jeg har bare en MA bak meg,og ikke to aborter som deg. Så jeg tror faktisk at du har rett på/ krav på en ul.

Hold meg oppdatert,lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. ja det får jeg gjøre ;)

Da blir de sure gamle damene i luken på legekontoret blid på meg tenker jeg !!

Skal ringe legen imorgen jeg, så sier jeg ifra hva de sier der ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skulle ha skiftet fastlege?? Det er viktig å føle at legen din tar deg alvorlig. Hvor bor du, forresten?

 

Jeg har nettopp hatt en MA, er gravid på ny. Legen henviste meg til tidlig UL uten noen problemer. Var på UL i uke 7 og skal nå i uke 9:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miriam! jeg var på volvat i oslo (vet jo ikke hvor du bor), fikk time der raskt, og var veldig fornøyd, betalte 1200 tror jeg, men VELDIG VERDT det. så vidt jeg husker hadde de en mannlig og en kvinnelig gyn, jeg var tilfeldigvis hos damen. da fostersekken var tom, var hun kjempehyggelig og omsorgsfull, virkelig mer enn jeg er vant til i helsevesnet, og jeg bestemte meg der og da for å dra til henne igjen neste gang (som jeg jo krysser fingrenen for at blir snart:) det er fælt at de ikke møter deg bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...